4×4 bez hnacieho hriadeľa. Lexus dokončuje pohon Direct4, ako zmení jazdné vlastnosti áut?
Nový druh pohonu má byť nasadený predovšetkým v drahších autách.
Vydané Text: Výber z oficiálnej správy
### Pohon 4×4 aj bez hnacieho hriadeľa
Prototyp limuzíny Lexus dostal spaľovací motor s maximálnym výkonom 132 kW (177 k) a najvyšším krútiacim momentom 220 Nm, ktorému dopomáhajú dva elektromotory. Oba disponovali maximálnym výkonom okolo 81 kW (109 k), pričom sa líšili krútiacim momentom: predný vytváral 330 Nm a zadný 240 Nm.
Lexus neprezradil celkový kombinovaný výkon pohonného systému, takisto nie je známe, či bude mať finálna verzia automobilu rovnaké parametre. **Systém napriek tomu vyzerá byť hotový a pripravený do výroby**. Jeho technické špecifikácie sú realistické.
Pohon Direct4 v predvádzacej limuzíne japonskej značky pracoval v dvoch režimoch. Hnacia sila išla na obe nápravy v rovnakom pomere 50:50, alebo bola prenášaná v 80 % na zadné kolesá a zvyšných 20 % na prednú nápravu. Isté je, že **v Lexuse s novým systémom nenájdeme hnací hriadeľ**. **Zadné kolesá uvádza do pohybu samostatný elektromotor namontovaný priamo na zadnú nápravu**.
Nový inteligentný pohon všetkých kolies Lexus označuje ako **E-Axle**. **Podobné [riešenie poznáme už zo systému E-Four](https://www.autoviny.sk/reportaze/121983/cim-je-vynimocny-pohon-e-four-v-lexusoch-klucovy-je-druhy-motor-v-aute)**, ktorý automobilka používa vo svojich hybridných SUV-čkach.
Systém **Direct4 má byť však technicky vyspelejší** a očakáva sa výrazne vyšší výkon. Výrobca sa však nezmieňuje o tom, že by novinka definitívne odstavila technológiu E-Four.
Lexus ES vybavený týmto riešením má byť lepšie ovládateľný, ale aj rýchlejší, očakávame lepšie jazdné vlastnosti na nekvalitnej vozovke či v miernom teréne, ale aj v konvenčnom mestskom prostredí. Za kľúčové považujeme jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach, ktoré má Lexus zatiaľ na veľmi vysokej úrovni.
### Dostupnosť ešte tento rok (s otáznikom)
Súčasná verzia Lexusu ES prišla na trh v roku 2018. Americký portál Lexus Enthusiast naznačuje, že ešte v tomto roku môžeme očakávať facelift japonského sedana. Práve to je príležitosť, ktorú by výrobca mohol využiť na predstavenie nového pohonu všetkých kolies. Premiéra systému Direct4 práve v modeli ES by nikoho nemala prekvapiť. Ide o najobľúbenejší sedan značky Lexus na mnohých trhoch, vrátane Spojených štátov amerických a Európy. V našich showroomoch v súčasnosti nájdeme auto vo verzii 300h. Jeho hybridný pohon produkuje celkový výkon 162 kW (218 k).
Za zmienku stojí aj to, že od roku 2020 je Lexus ES k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Americkí zákazníci japonskej značky si môžu tento model kúpiť vo variante ES 250 AWD s max. výkonom 151 kW (203 k). Ide o vôbec prvý variant AWD vo viac ako 30-ročnej histórii tohto sedanu. Auto však jazdí iba na spaľovací motor. Ten prenáša hnaciu silu na kolesá prostredníctvom **tradičného mechanického hnacieho ústrojenstva** založeného na **elektromagneticky ovládanej spojke**.
Inzercia
4X4, Awd, Edit, Inovacia, Inovacie, Lexus, Lexus 4Wd, Lexus Direct4, Pohon, Pohony, Pre, Str, Technologie, Toyota
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia