Pracujú Rusi na novej legende?

Kultový minibus UAZ-452 patrí k veľkým automobilovým legendám. Zdá sa, že by sa po dlhých desaťročiach mohol dočkať moderného nástupcu. Trúfnu si však Rusi poslať svoju legendu definitívne do histórie?
Vydané  Text: 
Bucharka, ako v Rusku familiárne volajú minibus UAZ-452 sa vyrába už od roku 1965. Postupom času prešiel množstvom modernizácií, technický základ však zostával stále zachovaný. Rozmaznaný Európan sa nad technikou, dizajnom a vnútornou výbavou tohto auta celkom isto pousmeje. Toto auto je však, podobne ako kultová Lada Niva, určené na jazdu v skutočnom teréne. Jeho kľúčovými vlastnosťami sú technická jednoduchosť, odolnosť a spoľahlivosť. A keďže v týchto disciplínach stále vyniká, nemá automobilka problémy s odbytom.
Čas však zastaviť nemožno, a tak aj v UAZ-e začínajú premýšľať nad tým, že by sa ich kultový model už patrilo omladiť. Na svetlo sveta preto prenikli obrázky možnej novej „Bucharky“. Je jasné, že zachované zostane všetko, čo je pre reálne nasadenie v ťažkom teréne dôležité. Čiže masívny odolný podvozok, vysoká svetlosť a spoľahlivý motor. Toto auto totiž nie je určené akože do terénu. Musí zvládnuť každodenné nasadenie v priestore, kde sú upravené cesty skôr výnimkou, ako pravidlom. Technika je jedna vec, dizajn druhá. Karoséria pôsobí výrazne modernejšie, podstatne viac komfortu možno očakávať aj v kabíne. Je otázne, ako rýchlo a či vôbec sa nová Bucharka dostane do výroby. Automobilka totiž už niekoľko pokusov postaviť modernejší model absolvovala, všetky však doteraz skončili neúspechom. Klienti stále siahali po rokmi overenej klasike. A keďže autá slúžia často vo veľmi neprístupných oblastiach Ruska, ani sa im nečudujeme.
### Nahradí novinka legendu? Hoci sa jedná iba o stelesnenie predstáv nezávislého dizajnéra, vzbudila Bucharka II. v Rusku obrovský ohlas. Diskusie o dizajne a rozmeroch novinky nemali konca a tak možno očakávať, že by sa Bucharka II. mohla dočkať sériovej výroby. Či sa tak stane, alebo automobilka zostane a naďalej verná klasike z roku 1965 zostáva dnes otvorené. Ak by sa však automobilka rozhodla novinku vyrábať, je veľmi pravdepodobné, že by našla uplatnenie na viacerých významných trhoch, kde sú spoľahlivosť a priechodnosť v teréne dôležité.