Toyota prihlásila najviac patentov na svete, ich počty ohromujú
Počty podaných patentov sa skoro vymykajú ľudskému chápaniu. Stále je však čo vylepšovať, tvrdí Toyota a uvádza aj konkrétne oblasti, ktoré potrebujú inovácie.
Vydané Text: Redakcia (s)
### Ázijské značky sa najviac angažujú v inováciách
V priebehu posledného desaťročia prihlásila Toyota viac ako 384 300 patentov – priemerne 31 650 za rok. Je to dvojnásobne viac ako druhá najaktívnejšia automobilka Hyundai, ktorá prihlásila „iba“ 184 000 inovácií.
Takisto sa ukazuje, že **v prvej päťke dominujú ázijské značky** – okrem Toyoty a Hyundai na prvých dvoch miestach, štvrté a piate obsadili Honda a Nissan. Na treťom mieste sa umiestnil americký Ford. Ide o ďalší dôkaz, že **Ázia je prosperujúcim centrom automobilových inovácií**.
„Automobilový priemysel je v súčasnosti tretím najaktívnejším odvetvím v oblasti patentov za telekomunikačným a počítačovým,” všimla si jedna z najväčších právnických firiem sveta, Freshfields Bruckhaus Deringer. Zdá sa, že prieskum Bristol Street Motors to iba potvrdzuje.
### Najinovatívnejšia je v oblasti pohonov
Toyota má z hľadiska vývoja elektrifikovaných pohonov obrovskú výhodu oproti ostatným výrobcom, čo potvrdzuje veľké množstvo patentov v tejto oblasti prihlásených japonskou značkou. Za posledných 10 rokov podala viac ako 143 500 patentových prihlášok týkajúcich sa elektrifikácie automobilov. Je to dvakrát viac ako v prípade ktorejkoľvek inej značky. Ford prihlásil necelých 63 500 patentov, Hyundai 61 000 a Nissan 57 600. Je zaujímavé, že Renault ako tvorca elektromobilu ZOE zaregistroval za posledných 10 rokov iba 1 327 patentov týkajúcich sa elektrifikácie pohonov (získal 10. miesto).
Aj keď predaj elektromobilov z roka na rok rastie a na trhu existuje niekoľko konkurenčných technológií. Patria sem napríklad plné (HEV) alebo plug-in hybridy (PHEV), batériové elektromobily (BEV), ako aj niekoľko vodíkových elektrických modelov (FCEV).
Stále sa však nachádzame v počiatočných fázach elektrifikácie. **Je potrebné vyriešiť veľa problémov**, ktoré spôsobujú, že z hľadiska úrovne predaja konvenčné spaľovacie vozidlá dominujú nad tými s nízkymi alebo nulovými emisiami. Ide o záležitosti ako je **kapacita batérie, doba nabíjania, dostupnosť elektrifikovaných automobilov na trhu či výrobné náklady**.
Na druhej strane zvyšujúca sa koncentrácia skleníkových plynov v atmosfére a ciele stanovené vládami na celom svete nútia výrobcov automobilov sústrediť sa na vývoj nových generácií vozidiel s nízkymi alebo nulovými emisiami, tvorbu nových technológií v tejto oblasti a znižovanie nákladov, aby boli autá tohto druhu čoraz konkurencieschopnejšie.
### Nespomaľuje už 25 rokov
Inovácie Toyoty v oblasti pohonných jednotiek sú súčasťou dlhej tradície. Značka je priekopníkom elektrifikácie. Od premiéry modelu Prius v roku 1997 uviedla na trh už 4 generácie hybridného pohonu. Toyota zároveň ponúka plug-in a BEV hybridy. Tento rok začala predávať druhú generáciu vodíkového sedanu Mirai. V roku 2020 presiahol celkový predaj elektrifikovaných automobilov Toyoty 16 miliónov kusov, z toho 3 milióny iba v Európe.
### Analýza dát od 100 najväčších patentových úradov
Bristol Street Motors je britský predajca nových a jazdených vozidiel, ktorý zastupuje 15 najväčších svetových značiek. V prieskume inovatívnosti na základe údajov z Google Patents spoločnosť analyzovala automobilové patenty prihlásené po celom svete 20 globálnymi značkami. Patria sem Ferrari, Volvo, Porsche, Land Rover, Lamborghini, Subaru, Chevrolet, Toyota, Hyundai, Ford, Honda, Nissan, Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault, Mazda a Fiat. Analytici zhromaždili údaje od viac ako 100 najväčších patentových úradov po celom svete a porovnali značky automobilov z hľadiska počtu prihlásených patentov.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia