Štatistiky o registráciách nových vozidiel nám **poskytujú dôležitý prehľad o tom, ako sa jednotlivým automobilkám na slovenskom trhu v súčasnosti darí.** Častokrát však tieto čísla reflektujú aj aktuálnu situáciu v krajine, ekonomiku či momentálny priebeh pandémie. Po takmer roku od začiatku pandemických opatrení začíname tiež naplno vnímať oslabenú kúpyschopnosť časti obyvateľov, pričom z aktuálnej januárovej štatistiky vyplýva… Prečítať celé
Štatistiky o registráciách nových vozidiel nám **poskytujú dôležitý prehľad o tom, ako sa jednotlivým automobilkám na slovenskom trhu v súčasnosti darí.** Častokrát však tieto čísla reflektujú aj aktuálnu situáciu v krajine, ekonomiku či momentálny priebeh pandémie. Po takmer roku od začiatku pandemických opatrení začíname tiež naplno vnímať oslabenú kúpyschopnosť časti obyvateľov, pričom z aktuálnej januárovej štatistiky vyplýva hneď niekoľko zaujímavých skutočností.
Narastajú na Slovensku rozdiely medzi bohatými a chudobnými? **Prémiové značky totiž počas januára obsadili popredné priečky v počte registrovaných osobných automobilov M1,** konkrétne môžeme vidieť BMW na 6. mieste, Mercedes-Benz na 7. mieste a Audi na 11. mieste rebríčka. Za oveľa podstatnejší indikátor však považujeme percentuálnu hodnotu medziročného poklesu predajov v dôsledku pandémie, podľa ktorej **obstáli výrobcovia luxusných vozidiel najlepšie zo všetkých automobiliek na slovenskom trhu.** Vyšším vrstvám sa tak musí naďalej dariť, pretože počet registrácií prémiových automobilov v porovnaní s rokom 2020 klesol len o 21 až 32 %.
Naopak **najhoršie sú na tom výrobcovia, ktorí ponúkajú cenovo dostupné modely pre ľudí s nižším alebo stredným príjmom.** V porovnaní s minuloročným januárom zaznamenali najväčší pokles registrácií značky ako napríklad Kia (-80,62 %), Dacia (-77,54 %), Mitsubishi (-96,63 %), Suzuki (-81,94 %) či SEAT (-75,44%). Zvyšujúca sa nezamestnanosť, výpadky príjmov u živnostníkov či prehlbujúca sa finančná neistota spôsobili, že **si mnohí kúpu nového auta jednoducho rozmysleli, prípadne uprednostnili alternatívu v podobe jazdného vozidla.** Niektoré automobilky čiastočne zachránil fleetový predaj firemných vozidiel, vďaka čomu si Škoda, Volkswagen aj Hyundai naďalej udržali slušnú pozíciu na trhu.
AUTOVINY.SK » Aktuality » ŠTATISTIKA: Bohatých sa kríza takmer nedotkla! Mercedes, BMW aj Audi patria k najpredávanejším značkám na Slovensku!
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!