ŠTATISTIKA: Bohatých sa kríza takmer nedotkla! Mercedes, BMW aj Audi patria k najpredávanejším značkám na Slovensku!

Štatistiky o registráciách nových vozidiel nám **poskytujú dôležitý prehľad o tom, ako sa jednotlivým automobilkám na slovenskom trhu v súčasnosti darí.** Častokrát však tieto čísla reflektujú aj aktuálnu situáciu v krajine, ekonomiku či momentálny priebeh pandémie. Po takmer roku od začiatku pandemických opatrení začíname tiež naplno vnímať oslabenú kúpyschopnosť časti obyvateľov, pričom z aktuálnej januárovej štatistiky vyplýva… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Štatistiky o registráciách nových vozidiel nám **poskytujú dôležitý prehľad o tom, ako sa jednotlivým automobilkám na slovenskom trhu v súčasnosti darí.** Častokrát však tieto čísla reflektujú aj aktuálnu situáciu v krajine, ekonomiku či momentálny priebeh pandémie. Po takmer roku od začiatku pandemických opatrení začíname tiež naplno vnímať oslabenú kúpyschopnosť časti obyvateľov, pričom z aktuálnej januárovej štatistiky vyplýva hneď niekoľko zaujímavých skutočností. Narastajú na Slovensku rozdiely medzi bohatými a chudobnými? **Prémiové značky totiž počas januára obsadili popredné priečky v počte registrovaných osobných automobilov M1,** konkrétne môžeme vidieť BMW na 6. mieste, Mercedes-Benz na 7. mieste a Audi na 11. mieste rebríčka. Za oveľa podstatnejší indikátor však považujeme percentuálnu hodnotu medziročného poklesu predajov v dôsledku pandémie, podľa ktorej **obstáli výrobcovia luxusných vozidiel najlepšie zo všetkých automobiliek na slovenskom trhu.** Vyšším vrstvám sa tak musí naďalej dariť, pretože počet registrácií prémiových automobilov v porovnaní s rokom 2020 klesol len o 21 až 32 %. Naopak **najhoršie sú na tom výrobcovia, ktorí ponúkajú cenovo dostupné modely pre ľudí s nižším alebo stredným príjmom.** V porovnaní s minuloročným januárom zaznamenali najväčší pokles registrácií značky ako napríklad Kia (-80,62 %), Dacia (-77,54 %), Mitsubishi (-96,63 %), Suzuki (-81,94 %) či SEAT (-75,44%). Zvyšujúca sa nezamestnanosť, výpadky príjmov u živnostníkov či prehlbujúca sa finančná neistota spôsobili, že **si mnohí kúpu nového auta jednoducho rozmysleli, prípadne uprednostnili alternatívu v podobe jazdného vozidla.** Niektoré automobilky čiastočne zachránil fleetový predaj firemných vozidiel, vďaka čomu si Škoda, Volkswagen aj Hyundai naďalej udržali slušnú pozíciu na trhu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia