Jeden z najstarších dobíjacích hybridov na trhu je z technickej stránky pomerne unikátny. Má totiž dva elektromotory a spaľovací motor je napojený na kolesá cez špeciálnu prevodovku na štýl CVT. Aktuálna faceliftovaná verzia má väčší motor (z 2,0 na 2,4 litra), väčšiu kapacitu akumulátora a tiež silnejší zadný elektromotor. **Viac ako lepšia dynamika sa však ráta lepšia kultivovanosť pohonného... Prečítať celé
**Nová generácia Mitsubishi Outlander** bola oficiálne ohlásená v dňoch, keď aj iné automobilky predviedli nové verzie svojich automobilov rôznych kategórií, ako [Nissan Qashqai](https://www.autoviny.sk/novinky/122125/oficialne-toto-je-novy-nissan-qashqai-prinasa-odvazny-dizajn-nove-technologie-a-viac-miesta-v-interieri), [Honda HR-V](https://www.autoviny.sk/novinky/122124/honda-predstavila-novu-generaciu-hr-v-dostala-hybridnu-techniku-a-krasnu-karoseriu), [Porsche 911 GT3](https://www.autoviny.sk/novinky/122114/puristi-pozor-je-tu-nove-porsche-911-gt3), [Lancia Ypsilon](https://www.autoviny.sk/novinky/122097/dalsia-sanca-pre-lanciu-ypsilon-presiel-vylepsenim-pohana-ho-09-litrovy-dvojvalec) či [Citroën C3 Aircross](https://www.autoviny.sk/novinky/122111/citroen-podstatne-vylepsil-c3-aircross-ma-obrovsky-kufor-a-head-up-displej).
Táto nová verzia Outlandera sa už na slovenský trh nedostane formou oficiálneho importu a zrejme nebude k dispozícii ani pre európskeho zákazníka ako takého. Preto sú aj zverejnené oficiálne fotografie lokalizované do Severnej Ameriky. Po spustení predaja v Severnej Amerike v apríli bude nasledovať expanzia do zvyšku sveta.
Na tamojších trhoch žne Outlander veľké úspechy, od roku 2002 si tam zákazníci zakúpili až 2,6 milióna exemplárov. Aj v Európe však Outlander PHEV patril k najobľúbenejším plug-in hybridom. Z technického hľadiska zaujme využitie 2,5-litrového benzínového motora a elektronicky ovládaného pohonu všetkých štyroch kolies 4WD s kontrolou všetkých kolies S-AWC (Super All wheel control). Nejedná sa o hybrid, ale výrobca avizuje zvýšenie účinnosti v porovnaní s predchádzajúcou generáciou 2,6 percenta a zvýšenie maximálneho výkonu o 8,9 percenta. **Interiér v bielom vyhotovení pôsobí priam luxusne** a okrem vylepšeného infotainmentu ponúkne aj funkcie pre asistovanú jazdu MI-PILOT či head-up displej.
### Novinky pre Slovensko Aj pre slovenský trh má ale Mitsubishi pár prekvapení. **Oboje sa týkajú modelu Mitsubishi L200**.
[GALLERY id=31333]
Ako prvú vec slovenský import avizuje **predĺženú záruku na 7 rokov alebo 150 000 kilometrov**. Pick-up, s ktorým možno zaobchádzať takmer neľudsky a ustojí snáď všetko, by mal takto ešte viac nabrať na spoločenskej hodnote.
Výnimočnosť tohto predĺženia záruky na 7 rokov / 150 000 km spočíva v tom, že po celý čas jej trvania zaručuje krytie v rozsahu plnej továrenskej záruky. Pri vzniku závady sú opravy, na rozdiel od originálnej záruky výrobcu, preplácané v komerčných cenách. *Podobné podmienky nikto z našich konkurentov stále neponúka*, tvrdí Mitsubishi.
Druhou novinkou je **príplatkový paket L200 Plus, ktorý zvyšuje maximálny výkon motora** až na 127 kW (173 k) a max. krútiaci moment na 502 Nm. Na zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu sa využíva patentovaná vysoko spoľahlivá technológi úpravy parametrov motora od spoločnosti Steinbauer. Cena za tento paket pritom vôbec nie je vysoká, predajca si za neho pýta iba 1 199 eur aj s daňou, čo je cena lepšieho mobilu.