OFICIÁLNE: Toto je nový Nissan Qashqai! Prináša odvážny dizajn, nové technológie a viac miesta v interiéri
Ako v prípade dvoch predchádzajúcich generácií, dizajn úplne nového Nissanu Qashqai viedol tím Nissan Design Europe so sídlom v centre Londýna vo Veľkej Británii. Exteriér ponúka vylepšený vzhľad karosérie modelu Qashqai s výraznými líniami, predĺženým rázvorom a až 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, ktoré boli v modeli Qashqai predstavené prvýkrát. **Rázvor kolies sa zväčšil o 20 mm a celková dĺžka… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
### Modernejší interiér
Nový Qashqai ponúka informačno-zábavný systém s prvotriednym portfóliom prepojených služieb vrátane jednoduchého pripojenia smartfónu, Wi-Fi vo vozidle až pre sedem zariadení a špecializovaná aplikácia NissanConnect Services na riadenie a monitorovanie vozidla prostredníctvom smartfónu. Väčšia 9″ obrazovka NissanConnect s vyšším rozlíšením **je kompatibilná so systémami Android Auto a Apple CarPlay aj bezdrôtovo.** Viacero používateľských profilov s nastaveniami pamäte umožňuje každému vodičovi prispôsobiť navigáciu, hudbu a systémové predvoľby. Nový, plne digitálny 12,3-palcový TFT displej s vysokým rozlíšením, ponúka výber konfigurovateľných usporiadaní na zobrazenie navigácie, zábavy, informácií o premávke alebo vozidle. K digitálnemu pozadiu TFT je pridaná tradičná textúra brúseného skla „Kiriko“ – previazanie na japonskú DNA spoločnosti Nissan. Nechýba 10,8-palcový Head-Up Display, ktorý poskytuje najväčšiu veľkosť premietaného obrazu v segmente. Kľúčové informácie ako navigácia, asistencia vodiča a informácie o ceste sú premietnuté na čelné sklo v zornom poli vodiča, čo umožňuje vodičom sústrediť sa na cestu pre väčšie pohodlie a istotu za volantom.
**Výrobca tiež sľubuje širší zorný uhol z miesta vodiča, tenší dizajn predných stĺpikov a umiestnenie vonkajších spätných zrkadiel na dverách namiesto A-stĺpikov,** to všetko s cieľom redukcie prekážok vo výhľade. Zväčšený rázvor náprav nového modelu Qashqai v kombinácii s efektívnejším využitím vnútorného priestoru znamená viac priestoru pre posádku. Priestor pre kolená pasažierov na zadných sedadlách narástol o 28 mm na hodnotu 608 mm, rovnako narástol priestor v oblasti ramien medzi vodičom a spolujazdcom. Priestor nad hlavou narástol o 15 mm vďaka nárastu vonkajších rozmerov.
### Hybrid áno, nafta nie
Mild hybridný 12V systém, ktorý je k dispozícii v novom modeli Qashqai, je cenovo dostupnejšou hybridnou technológiou, ktorá **poskytuje zvýšenie krútiaceho momentu, predĺžené vypnutie motora pri voľnobehu, rýchle znovu naštartovanie a režim plachtenia do zastavenia.**
Pri spomaľovaní sa energia získava rekuperáciou a ukladá sa do lítium-iónovej batérie. Táto energia je potom využívaná na zvýšenie krútiaceho momentu benzínového motora. V režime plachtenia do zastavenia, pri rýchlostiach nižších ako 18 km / h a pri „aktívnom brzdení“, sa motor vypne a akumulovaná energia sa použije na napájanie elektrických zariadení vozidla. To umožňuje predĺženie zastavenia motora a zníženie spotreby paliva. Mild Hybridný systém je spojený so zážihovým motorom 1.3 DIG-T, ktorý bol predstavený v modeli Qashqai v roku 2018.
**Benzínový motor 1.3 DIG-T 12V bude ponúkaný s dvoma výkonmi – 138 k a 156 k – buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novou prevodovkou Xtronic (iba 156 k).** Maximálny výkonu motor sa dosahuje pri 5500 ot./min, s maximálnym dostupným krútiacim momentom 270 Nm pri praktických 1750 ot./min pre Xtronic s výkonom 156 k a výkonnejší variant s manuálnou prevodovkou.
Pohon 2WD je k dispozícii pri verziách s výkonom 138 i 156 koní, zatiaľ čo pohon 4WD bude k dispozícii len pri modeloch s prevodovkou Xtronic s výkonom 156 koní. Nový riadiaci systém pohonu všetkých kolies a volič jazdných režimov sú intuitívnejšie a inteligentnejšie a prispôsobujú sa vonkajším podmienkam pomocou piatich jazdných režimov – Standard, ECO, Šport, Snow a Off-Road. V prípade preklzu kolesa sa reakčná doba systému pohonu všetkých kolies znížila päťkrát na približne 0,2 sekundy.
### e-POWER
Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER.
Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza v elektrických vozidlách. Jedná sa o funkčné riešenie, ktoré kombinuje plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potreby nabíjania.
**Najzaujímavejším prvkom systému e-POWER je to, že benzínový motor slúži iba na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom.** To znamená, že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie k vynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu. Podobný princíp pohonu dnes môžeme nájsť napríklad aj v Honde Jazz.
Systém e-POWER už bol nejaký čas dostupný pre zákazníkov v Japonsku, na starý kontinent sa však dostane s niekoľkými vylepšeniami. Kým systém e-POWER bol v prípade japonského modelu Note vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, pre európsky trh dostane Qashqai 1,5-litrový benzínový motor s konečným výkonom na úrovni 140 kW (190k) a krútiacim momentom 330 Nm. Z elektrického Leafu si nový Qashqai s pohonom e-POWER vypožičia funkciu jazdy s „jedným pedálom“. Ide o režim e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať a spomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora až pri 90% jazdných situácií.
TEXT: Tlačová správa
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia