Renault plánuje vodíkové dodávky. Čaká palivové články svetlá budúcnosť?

Napriek tomu, že Renault patrí medzi úspešných výrobcov batériových elektromobilov, pre svoje úžitkové modely hľadá aj inú alternatívu. Pre modely Master a Trafic plánuje verzie s palivovými článkami.
Vydané  Text: 
Hoci sa zdalo, že sa elektromobilita nadobro vydala cestou batériových technológií a množstvo významných automobiliek vývoj modelov vybavených palivovými článkami úplne zastavilo, všetko nakoniec môže byť úplne inak. Prvým zásadným signálom sú vodíkové taxíky Toyota Mirai, ktoré budú brázdiť cesty Paríža. A dnes sa k vodíkovej alternatíve nahlas prihlásil aj Renault. Podľa očakávania sa aktivity s využívaním palivových článkov netýkajú osobných modelov. Renault, podobne ako viacero jeho konkurentov, vidí budúcnosť vodíka v segmente úžitkových automobilov. ### Spolupráca vývoj zásadne urýchli. Pilotný projekt začne ešte tento rok! Renault bude na projekte úžitkových automobilov poháňaných palivovými článkami spolupracovať so spoločnosťou Plug Power Inc., ktorá má v tejto oblasti bohaté skúsenosti. Aktuálne je dokonca svetovou jednotkou v oblasti služieb týkajúcich sa vodíkového ekosystému. Firma už stihla realizovať viac ako 40 000 systémov palivových článkov. K významným aktivitám firmy patrí aj vývoj a prevádzkovanie vodíkových tankovacích staníc. V súčasnosti ich prevádzkuje 110 s kapacitou 40 ton vodíka denne. Renault a Plug Power plánujú vytvoriť spoločné vývojové centrum, ktoré bude mať za úlohu implantovať technológie palivových článkov do vozidiel modelových radov Master a Trafic. Okrem vývoja a výroby vozidiel sa spoločný podnik postará aj o výstavbu a prevádzku tankovacích staníc. Podľa aktuálne zverejnených informácií by mal pilotný projekt začať fungovať už tento rok.







Inzercia

Inzercia