V Parížskych uliciach sa vodíkové taxíky Toyota Mirai objavujú už dlhšie. Prevádzkovatelia si vozidlá pochvaľujú nielen z pohľadu nulových emisií a tichej prevádzky, ale aj z pohľadu priestrannosti interiéru pre posádku a batožinu. Pre potreby taxislužby je teda Toyota Mirai ideálnym vozidlom. Aktuálne je ich v prevádzke približne sto. Na svedomí to má spoločnosť HysetCo, ktorá prevádzkuje taxislužbu Hype. Projekt sa zjavne osvedčil, a tak je naplánovaná jeho významná akcelerácia. Na tento účel firma HysetCo kúpila konkurenčnú sieť Slota, pričom v prvom kroku mieni až 600 dieselových automobilov nahradiť modelmi Toyota Mirai. Zaujímavým argumentom v prospech modelu Toyota Mirai je napríklad aj to, že sú jej prevádzkové náklady porovnateľné s automobilmi využívajúcimi klasické spaľovacie motory.
### Sieť čerpacích staníc bude verejná
Súčasťou akcelerácie je samozrejme aj vybudovanie potrebnej infraštruktúry, do roku 2024 plánuje firma na území Paríža prevádzkovať až 20 vodíkových čerpacích staníc. V tomto čase by už ulice Paríža malo brázdiť až 10 000 vodíkových taxíkov. Tento termín nie je náhodný, v roku 2024 sa budú v Paríži konať Olympijské hry, kedy v meste logicky očakávajú výrazne viac návštevníkov. A to je samozrejme výborná možnosť ako na jednej strane výrazne pomôcť životnému prostrediu v centre Paríža a súčasne
### Vodík sa vracia
Projekt ukazuje, že vodík ako palivo ani zďaleka nepovedal posledné slovo. Veľkú perspektívu by mohol mať nielen vo firmách prevádzkujúcich veľké flotily osobných automobilov, uplatnenie by mohol nájsť aj v prípade úžitkových automobilov. Výhody vodíkového pohonu sú totiž nesporné. Dojazd týchto automobilov je porovnateľný s automobilmi s klasickým spaľovacím motorom, v porovnaní s elektromobilmi osadenými batériami zasa výrazne vyhrávajú v dĺžke tankovania. Naplnenie nádrže vodíkom totiž trvá iba približne tri minúty. A hoci vývoj batérií elektromobilov výrazne napreduje, na takýto čas „tankovania“ sa tak skoro celkom isto nedostanú.