Ako vyberajú autá ženy a muži? Táto štatistika zbúrala zaužívané stereotypy, ktoré kolujú medzi motoristami

Aj napriek tomu, že muži a ženy sa častokrát v mnohých veciach nezhodnú, čo sa týka výberu automobilu je to presne naopak. Podľa štatistík najväčšieho tuzemského predajcu ojazdených vozidiel AURES Holdings, **mali obe pohlavia pri výbere automobilu väčšinou vždy rovnaké preferencie.** Nájdu sa však aj pohľady, v ktorých sa rozchádzajú. V autocentrách bolo za rok 2020 obslúžených… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aj napriek tomu, že muži a ženy sa častokrát v mnohých veciach nezhodnú, čo sa týka výberu automobilu je to presne naopak. Podľa štatistík najväčšieho tuzemského predajcu ojazdených vozidiel AURES Holdings, **mali obe pohlavia pri výbere automobilu väčšinou vždy rovnaké preferencie.** Nájdu sa však aj pohľady, v ktorých sa rozchádzajú. V autocentrách bolo za rok 2020 obslúžených až 70 000 zákazníkov, z čoho 80,59 % zákazníkov bolo mužského pohlavia a 19,41 % zákazníkov ženského pohlavia. *„Štatistiky našej spoločnosti potvrdzujú, že ani doba pandémie veľmi neovplyvnila preferencie našich zákazníkov. Aj keď momentálne, v dobe kedy sú naše pobočky zatvorené, z dôvodu lockdownu majú naši zákazníci k dispozícii len online predaj vozidiel, ktorý sa mimochodom stal veľmi úspešným, aj prostredníctvom počítača a našich webových stránok majú zákazníci pri výbere vozidla väčšinou rovnaké preferencie, ako v dobe pred pandémiou koronavírusu,“* informuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings. Počas posledného roku sa potvrdilo, že najvyhľadávanejšie a najpredávanejšie vozidlá v autobazároch sú práve od značky Škoda, ktorá v rebríčku dlhodobo vedie. **Rozdielne názory v prípade mužov a žien nastávajú až keď príde k výberu konkrétneho modelu auta.** Tam si ženy volia skôr model Škoda Fabia a muži zase model Škoda Octavia. Druhú priečku najpredávanejšej značky obsadil nemecký Volkswagen, pri ktorom sa tiež v otázke modelu pohlavia nezhodli, keďže ženy preferovali VW Golf a muži VW Passat. Čo sa týka farby vozidiel, **najpredávanejšou farbou je u oboch pohlaví strieborná farba,** na druhej priečke je zhodne biela, no na tretej priečke preferujú muži farbu čiernu a ženy modrú. **Najžiadanejší motor pre nežnejšie pohlavie sa stal motor benzínový 60,55 %,** druhú priečku obsadil dieselový motor s 39,45 %. Muži sú v tomto výbere rozdelení takmer „fifty-fifty“, čiže 51,01 % si zvolilo dieselový motor a 48,99 % motor benzínový.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!