O revolučnom elektrickom ťahači sa hovorí už niekoľko rokov. Hoci si ho množstvo zákazníkov už stihlo objednať, na svoje autá stále čakajú. Dočkajú sa tento rok?
Konkurenti si už môžu hovoriť, že tento model je ako žena detektíva Columba. Všetci už o nej počuli, no nikto ju nevidel. V prípade ťahača Semi to síce neplatí tak celkom rovnako, vidieť sme ho už videli, no zákazníci na svoje autá stále čakajú. Tesla sa svojim veľkým ťahačom, tradične s veľkou pompou, pochválila už v roku 2017. Vtedy to bola zaujímavá štúdia, sériová výroba mala byť spustená v roku 2019. Dnes už vieme, že tento termín automobilka nesplnila. Máme rok 2021 a auto po cestách stále nejazdí. Podľa posledných správ dokonca nie je jasné, či sa zákazníci k svojim autám dostanú tento rok.
### Podľa posledného vyjadrenia šéfa spoločnosti je ťahač pripravený do sériovej výroby, automobilka však rieši problém s nedostatkom batérií!
Semi má totiž dostať články „Tesla 4680“, ktorých výroba sa ešte iba rozbieha. Problémom ale je, že tieto články plánuje Tesla montovať aj do klasických osobných modelov. Pokiaľ výroba nenabehne na plné obrátky, bude vedenie automobilky riešiť dilemu, ktorý model nové články dostane. A tu, zdá sa, zatiaľ ťahá za kratší koniec práve ťahač Semi. V porovnaní s osobnými modelmi ich totiž potrebuje päťnásobok. Obetuje Tesla predaj piatich osobných automobilov na úkor jedného ťahača? Napriek tomu, že Tesla z dôvodu výrazne rastúcej konkurencie logicky musí tlačiť na rast výroby osobných modelov, výroba modelu Semi by vraj mala byť tento rok napriek tomu spustená. Či však pôjde o plnú výrobu s dodávkami konečným zákazníkom, alebo iba o overovaciu sériu zatiaľ nevedno. Každopádne musíme uznať, že zákazníci Tesly majú doslova anjelskú trpezlivosť.
Drobným bolestným pre čakajúcich by mohli byť správy o tom, že auto prejde drobnými úpravami. Zásadnou zmenou je predĺženie maximálneho dojazdu, ktorý by po novom mal byť až 970 kilometrov (pôvodne 800 kilometrov). Prvé obrázky tiež naznačujú, že auto prešlo drobnými úpravami dizajnu.