Prídeme o okrídlený šíp? Škoda prehovorila o novom logu, ktoré sa objavilo na internete!

V poslednom období zmenilo svoju vizuálnu identitu hneď niekoľko značiek. Spomeňte si napríklad na Volkswagen, Daciu alebo Kiu, ktorá prišla len pred niekoľkými týždňami s úplne novým logom. Veľkú diskusiu však vyvolal obrázok na internete, ktorý **naznačoval radikálnu zmenu loga automobilky Škoda.** Súčasné logo automobilka používa od roku 2011, keď došlo k predstaveniu konceptu Vision D… Prečítať celé
Vydané  Text: 
V poslednom období zmenilo svoju vizuálnu identitu hneď niekoľko značiek. Spomeňte si napríklad na Volkswagen, Daciu alebo Kiu, ktorá prišla len pred niekoľkými týždňami s úplne novým logom. Veľkú diskusiu však vyvolal obrázok na internete, ktorý **naznačoval radikálnu zmenu loga automobilky Škoda.** Súčasné logo automobilka používa od roku 2011, keď došlo k predstaveniu konceptu Vision D s kryštalickým dizajnom pod vedením vtedajšieho šéfdizajnéra Jozefa Kabaňa. Ten však už na danej pozícii nepôsobí, pričom **značka sa pomaly posúva do ďalšej etapy svojho pôsobenia so zameraním na elektrifikáciu** a alternatívne pohony. Aj preto by nás oznámenie o zmene vizuálu vôbec neprekvapilo. Obrázok s novým logom však automobilka oficiálne vyvrátila. *„ŠKODA AUTO nebude komentovať špekulácie týkajúce sa ďalšieho vývoja svojej korporátnej identity. Môžeme však potvrdiť, že údajný návrh nového loga, ktoré sa aktualne objavuje na českých, ale aj zahraničných internetových serveroch nepochádza z našej spoločnosti.,“* vysvetľuje PR manažérka Škoda Auto Slovensko, Lenka Kalafut Lendacká.
Napriek tomuto vyhláseniu sa o pripravovanej zmene identity hovorí už niekoľko rokov. **Otázne však je, či si Škoda v budúcnosti naďalej zachová svoj legendárny okrídlený šíp, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou značky už od roku 1925.** Ten vznikol po zlúčení s automobilkou L&K a za autora nápadu je považovaný Tomáš Maglica – vtedajší obchodný riaditeľ Škody Plzeň. Inšpiráciou bol obrázok hlavy indiána s čelenkou, ktorý vraj zdobil kancelária vedenie plzenského podniku. Presné vysvetlenie okolností vzniku slávneho loga a identita autora však zostávajú dodnes záhadou. Aký na to máte názor vy? Potrebuje Škoda nové logo alebo by si mala nechať to súčasné?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia