Aký osud čaká prémiové značky v novom koncerne Stellantis?

Koncern Stellantis vznikol iba začiatkom tohto roka. Združuje dokopy až 14 značiek, ktoré doteraz patrili pod koncerny FCA a PSA. Jeho hlavným cieľom je synergia.
Vydané  Text: 
Synergia v tomto kontexte znamená rozsiahlu spoluprácu medzi značkami, čím sa očakáva zníženie nákladov na vývoj a výrobu nových áut. Na tom by nebolo nič prekvapivé, ale zdieľanie techniky by sa malo týkať aj prémiových značiek Alfa Romeo, Lancia a DS, patriacich do nového koncernu. Zaujímavé spojenie talianskych značiek, ktoré už za sebou majú dlhú históriu a novej značky z Francúzska si bude vyžadovať blízku spoluprácu, s čím automobilky dlho neotáľali.** Už teraz pracujú spoločne na podvozkoch, motoroch** a prvkoch, ktoré by odlíšili ich prémiové značky od tradičných. **Obavy fanúšikov Alfa Romeo**, že dôjde v dôsledku spojenia k zjednodušeniu techniky sú podľa produktovej riaditeľky značky neopodstatnené. Veľké modely Alfa Romeo používajú uznávanú architektúru Giorgio, ktorú plánuje v budúcnosti použiť aj Maserati. **Lancia dnes ponúka na talianskom trhu iba malý hatchback Ypsilon**, ktorý využíva rovnakú techniku ako Fiat Panda. **Prémiové značky patriace pod Stellantis** avizujú svoje odlíšenie technikou aj v segmentoch, kde sa ich modely budú predávať vedľa konvenčných zástupcov skupiny. Zatiaľ však nevieme, o aké odlíšenie pôjde, aj keď je pravdepodobné, že pôjde o širšiu ponuku motorov s vyšším výkonom. DS do roku 2023 nemení svoj produktový plán, na výsledky spolupráce s Alfa Romeo a Lanciou si tak budeme musieť počkať. Až nová generácia modelov ukáže, ako táto spolupráca dopadla. **Spolupráca Alfa Romeo a Lancie** už však začala, čoho dôvodom je aj výmena vo vedení, kam nastúpil doterajší **šéf Peugeotu Jean-Philippe Imperato**. Jeho skúsenosti s francúzskou technikou chcú v koncerne využiť pri práci na nových mestských SUV s architektúrou CMP. **Alfa Romeo plánuje začať výrobu v roku 2022** v poľskej továrni. Plány zahŕňajú tiež práce na novom modeli Giulietta s technikou DS 4. Značky patriace pod koncern Stellantis sú jasne odlíšené, aj keď na ich konkrétne stratégie ešte musíme počkať. Fiat a Citroen predstavujú typické veľkoobjemové značky, Opel a Peugeot majú osloviť hornú časť mainstreamu, Jeep sa bude aj naďalej špecializovať na SUV, Chrysler a Dodge sa budú sústrediť na americký trh, Alfa Romeo, Lancia a DS patria pod prémiové značky a Maserati je zástupca luxusnej značky.

Spojenie PSA a FCA je dokončené! Vznikol tak 4. najväčší koncern na svete s názvom Stellantis

O spojení dvoch koncernov sa hovorí od roku 2019, no až v týchto dňoch došlo k úplnému dokončeniu fúzie francúzskeho PSA (Peugeot Citroën) s talianskym FCA (Fiat Chrysler Automobiles do spoločného koncernu s názvom Stellantis. Ak správne počítame, tak **pod jednou strechou sa stretlo až 14 značiek, čo z nového zoskupenia robí 4. najväčšieho výrobcu automobilov na svete.**... Prečítať celé







Inzercia

Inzercia