Pozrite sa na najnovšiu podobu Mini Cooper. Výrobca predstavil hneď štyri verzie

Značka Mini v uplynulom období pracovala za vylepšení malých modelov Cooper, nové verzie sú štýlovejšie a technicky vyspelejšie.
Vydané  Text: 
### 20 rokov citlivého vylepšovania Takto pred dvadsiatimi rokmi značka Mini prišla s modelom auta, ktorý sa stal pre ňu ikonický. Reč je o tom Mini, ktoré už patrí pod koncern BMW – originálny britský MINI Austin Rover bol uvedený na trh ešte v roku 1959 a hoci na neho Cooper na začiatku 21. storočia nadvizal, jednalo sa už o charakterovo značne odlišné vozidlá. Modernejší Cooper (alebo aj Mini One) v priebehu dvoch dekád prechádzal generačnými výmenami a faceliftmi, zachoval si však svoje východiskové dizajnové princípy. Sú nimi kompaktné proporcie, športový charakter, kruhové motívy a pripravenosť na dynamickú jazdu v meste, no v špeciálnych úpravách World Rally Car a verzia Super 2000 zvládajú aj náročné rely. Evolučné zmeny pritom od roku 2001 boli pomerne zásadné, zväčšovalo sa samotné vozidlo, jeho interiér, pribúdali nové palubné technológie a v podstatnej miere sa zlepšila bezpečnosť. Najnovšia verzia modelu Mini Cooper má hneď niekoľko verzií a po modernizácii má byť ešte atraktívnejšou voľbou pre všetkých ľudí, ktorí doteraz kúpu zvažovali, ale čakali na facelift aktuálnej generácie. #### Fotogaléria: MINI Cooper S 3-dverový [GALLERY id=31289] Celkovo sa modernizácia týka nasledujúcich verzií Mini Coopera: * **Mini Cooper S 5-dverový** * **Mini Cooper S 3-dverový** * **Mini Cooper 3-dverový** * **Mini Cooper S Convertible** (2-dverový kabriolet) * facelift sa týka aj čisto elektrickej verzie **MINI Electric** Z estetického hľadiska sa v novej verzii vozidiel upravili detaily predných partií, napríklad pribudol zaoblený hexagonálny čierny rám masky chladiča a nárazníka, pôvodné kruhové hmlové svetlá boli nahradené vertikálnymi aerodynamickými štrbinami. ### Nový starý interiér Zaujímavá zmena nastala aj v interiéri, nové Mini Cooper si už nekúpite s klasickými analógovými ukazovateľmi na prístrojovom paneli. Digitálny kokpit sa odteraz stáva štandardom aj v najlacnejšej verzii. Nejedná sa však o jeden rozmerný displej, ako to býva u iných automobiliek, ale o trojmodulový panel s farebným 5-palcovým displejom uprostred. Naľavo v polkruhovom paneli je otáčkomer, vpravo sa na propagačných fotografiách vyobrazuje stav nádrže. [GALLERY id=31291] Uprostred palubnej dosky je do kruhu zasadený 8-palcový dotykový displej s infotainmentom, ktorý dopĺňajú senzorové tlačidlá a mechanický otočný ovládať hlasitosti. Všetky ostatné ovládače si Mini Cooper ponechal konvenčne mechanické, vrátane typickej štartovacej páky s príznačným červeným sfarbením. Ďalším displejom môže byť ten pred čelným sklom, head-up displej pracuje na princípe projekcie na samostatnú sklenú platňu, teda nie projekciou na čelné sklo. Napriek nespornej inovácii interiéru pôsobí skôr starším dojmom, možno je problémom jeho prílíš fádna farebná schéma a prehnaná snaha o zachovávanie kruhových motívov. Toto sme videli už pred rokmi, asi je čas posunúť sa ďalej. ### Motorizácie Nové Mini so spaľovacími motormi (teda tie okrem Mini Electric) ponúknu benzínové motory s tromi a štyrmi valcami s pestrým výkonovým spektrom. #### Fotogaléria: MINI Cooper S Convertible [GALLERY id=31292] Technológiu MINI TwinPower Turbo tvorí turbodúchadlo integrované do zberného výfukového potrubia, priame vstrekovanie benzínu a variabilné časovanie ventilov. **Trojvalcové verzie so zdvihovým objemom 1,5 litra** sú k dispozícii v dvoch verziách s max. výkonmi 75 kW (102 k) a 100 kW (136 k). **Dvojlitrový štvorvalcový motor** generuje v dvoch konfiguráciách John Cooper Works maximálny výkon 131 kW (178 k) a 170 kW (231 k). Motory obsahujú filter pevných častíc a vyhovujú emisnej norme Euro 6d. Spaľovacie motory v Mini Cooper sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. #### Fotogaléria: MINI Cooper 3-dverový (štandardný) [GALLERY id=31290]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia