Vyskúšali sme Nissan X-Trail s malým turbomotorom 1.3 DIG-T a pohonom predných kolies. Má táto kombinácia zmysel?
Benzínové motory sú čoraz populárnejšie aj pod kapotami veľkých SUV. Japonci sa preto narýchlo rozhodli umiestniť do modelu X-Trail malý turbomotor od Renaultu. Bol to však dobrý nápad?
Vydané Text: Peter Orosz
Vzhľad palubnej dosky sa ani po rokoch zásadne nezmenil. Nový je volant a niektoré obkladové materiály
Zadné sedadlá sú ako stvorené na dlhé cesty. Okrem nastavenia sklonu môžete lavicu tiež posúvať
Multimediálny systém potrebuje upgrade, chýbali nám funkcie aj lepšie rozlíšenie. Na veci ako Apple Carplay či Android Auto môžete zabudnúť
**Pochvalu si zaslúži aj samotný motor, ktorého dynamika prekonala nielen subjektívne, ale tiež papierové očakávania.** V technických údajoch sa totiž dočítate, že zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za necelých 12 sekúnd. Tento údaj však môže byť v praxi aj o dve sekundy lepší než uvádza výrobca. Malému motoru vďaka nižšej pohotovostnej hmotnosti nevadilo ani diaľničné tempo, tam už celkovú pružnosť ovplyvňuje najmä počet pasažierov v aute. Samotná priemerná spotreba sa pohybovala medzi 7,5 – 8,5 l/100 kilometrov, čo vzhľadom na veľkosť auta nie je zlý údaj.
Roletke chýba vodiaca koľajnička, zle sa s ňou manipuluje a pôsobí lacným dojmom. Na veľké kufre je však miesta dostatok
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia