Škoda má do budúcna veľké plány v oblasti lacnej elektromobility. Chce preraziť cenové dno elektrických áut

Nasledujúce roky budú vo výraznej miere poznačené elektrifikáciou automobilového priemyslu. Či už chceme alebo nie, štáty naprieč celým kontinentom začínajú zavádzať tvrdé obmedzenia spaľovacích motorov. Tým pádom automobilkám nezostáva nič iné, ako sa spoľahnúť na elektromobilitu. Elektrické autá pritom musia byť hlavne konkurencieschopné a lacné. Jedno z takých áut donedávna ponúkala aj česká Škoda. Jej, pomerne obľúbené, Citigo-e… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nasledujúce roky budú vo výraznej miere poznačené elektrifikáciou automobilového priemyslu. Či už chceme alebo nie, štáty naprieč celým kontinentom začínajú zavádzať tvrdé obmedzenia spaľovacích motorov. Tým pádom automobilkám nezostáva nič iné, ako sa spoľahnúť na elektromobilitu. Elektrické autá pritom musia byť hlavne konkurencieschopné a lacné. Jedno z takých áut donedávna ponúkala aj česká Škoda. Jej, pomerne obľúbené, Citigo-e iV bolo aj vďaka štátnej dotácii jedným z najlacnejších elektromobilov na našom trhu. Po príchode väčšieho a drahšieho SUV Enyaq iV, ale elektrické Citigo potichu zmizlo. Ihneď sa začalo špekulovať o jeho kompletnom zrušení. Tým pádom by sa najmenším autom automobilky stala Fabia, ktorú tento rok čaká generačná obmena. ### Citigo-e iV aj v budúcnosti? Možno… Avšak podľa rozhovoru, ktorý nedávno poskytol šéf ŠKODA AUTO Thomas Schäfer magazínu AutoExpress, sa zdá, že Citigo neskončilo. V momentálnom rozpoložení trhu a dodávateľských reťazcov, bolo práve malé elektrické auto pre Škodu z dlhodobého hľadiska nevýhodné. Dokonca by sa dalo povedať, že na každom jednom predanom kuse sa automobilka dostávala do červených čísel. Preto, aspoň nateraz, muselo Citigo-e iV ustúpiť do úzadia.
Podľa viacerých zahraničných zdrojov však automobilka s projektom malého mestského elektrického auta neskončila úplne. Dokonca sa aktívne diskutuje o tom, že koncern Volkswagen plánuje predstaviť hneď niekoľko mestských elektromobilov. Udiať by sa tak malo už v roku 2025. V polovici aktuálnej dekády by totiž mohlo dôjsť k predstaveniu modelu VW ID.1. Išlo by tak o najmenšieho člena rodiny ID., ktorá sa začala rozrastať s príchodom modelov ID.3 a ID.4. ### Kľúčová výhoda oproti konkurencii Elektromobil do mesta by mal pritom ponúknuť voči konkurencii kľúčovú výhodu. Mal by poskytovať slušný dojazd za priaznivú cenu. Jeho základom by sa mala stať okresaná a výrazne zjednodušená platforma MEB, ktorá by ekonomicky vyhovovala potrebám auta tohto typu. Ak by sme teda zobrali do úvahy aktuálnu cenovú politiku koncernu, bolo by to práve novodobé Citigo, alebo akokoľvek sa bude auto volať, ktoré by mohlo cenou podliezť aj hranicu 20 000 €. Prípadná štátna dotácia by mohla spôsobiť ešte razantnejší pokles ceny.
Celý scenár by mohol byť pomerne reálny. Koncern VW už v minulosti uviedol, že malé mestské autá by mohli mať reálny význam najmä v elektromobilite. Takéto auto by totiž bolo pre človeka žijúceho v meste, ktorý sa potrebuje rýchlo presunúť z bodu A do bodu B, ideálnym spoločníkom. Elektrický Up! a Citigo bohužiaľ ekonomicky nespĺňali prísne kritériá. Nové elektromobily ID.1 a auto od Škody by navyše mohli pokryť hneď dve kategórie. Volkswagen totiž údajne plánuje svojím ID.1 nahradiť Up!, ale taktiež aj Polo.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia