Najnovšia zvolávačka odhaľuje odvrátenú stránku moderných technológií v autách. Týka sa týchto vozidiel:

Ťažkosti sa v drvivej väčšine týkajú najmä nového modulárneho infotainmentu, ktorý je nainštalovaný naprieč všetkými značkami. **Tentokrát sa však priamo automobilka Volkswagen rozhodla o zvolanie takmer 56 tisíc nových áut.** Ide hlavne o Golf 8. generácie, ktorý bol vyrobený do 7. mesiaca minulého roka. Problém sa týka infotainmentu a zadnej parkovacej kamery, ktoré pri niektorých kusoch… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Ťažkosti sa v drvivej väčšine týkajú najmä nového modulárneho infotainmentu, ktorý je nainštalovaný naprieč všetkými značkami. **Tentokrát sa však priamo automobilka Volkswagen rozhodla o zvolanie takmer 56 tisíc nových áut.** Ide hlavne o Golf 8. generácie, ktorý bol vyrobený do 7. mesiaca minulého roka. Problém sa týka infotainmentu a zadnej parkovacej kamery, ktoré pri niektorých kusoch môžu robiť problém. Ako uvádza Volkswagen, **táto zvolávačka má skôr charakter dobrovoľnej akcie, nakoľko sa nejedná o žiadny rizikový komponent vozidla,** ako tomu bolo napríklad pri systéme eCall. Servisný zásah, ktorý si bude akcia vyžadovať by nemal byť v drvivej väčšine prípadov komplikovaný. Ide o aktualizácia systému, ktorý chyby spôsobuje. Pri niektorých kusoch, ktoré obsahujú mild-hybridný motor, však môže ísť o výmenu konkrétnej riadiacej jednotky. Takýchto áut je našťastie podstatne menej. Oficiálne sa udáva len 7400 kusov z celkového množstva.
Hovorca automobilky sa nedávno vyjadril, že servisný zásah by mal trvať približne 5 hodín v prípade softvérovej aktualizácie. Ak ale bude potreba vymeniť riadiacu jednotku, tento úkon môže trvať aj dlhšie. Počas neho má zákazník samozrejme nárok na náhradné vozidlo. **Servisná kampaň je pochopiteľne úplne bezplatná.** V prípade, že by vaše auto mohlo spadať do výmenného programu, kontaktujte svojho predajcu pre bližšie informácie. V minulosti malo viacero modelov z koncernu VW problém s novým softvérom. Vo väčšine prípadov sa jednalo o už zmienený systém eCall, ktorý postihol aj modely Scala, Kamiq alebo Octavia 4. Všetky problémy boli ale zavčasu odstránené. Podobné problémy sú vo svete automobilizmu pomerne bežným javom. **Nie je ničím nezvyčajným, že sa zvolávacia akcia týka aj značiek ako BMW, Tesla či Mercedes-Benz.** Nedávno dokonca Bugatti kontaktovalo majiteľov nového Chironu, ktorý mal problém s nesprávnym fungovaním bočného airbagu. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia