Štúdia odhalila znepokojujúcu skutočnosť! SUV majú na svedomí dvakrát viac životov než obyčajné autá pri strete s človekom

Slovákom sa páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Častokrát sadajú za volant týchto veľkých áut aj mladí alebo neskúsení šoféri, pričom SUV dostali do užívania napríklad od ustráchaných rodičov, ktorí chcú mať svoju ratolesť v bezpečí. Neuvedomujú si pritom, že… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Slovákom sa páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Častokrát sadajú za volant týchto veľkých áut aj mladí alebo neskúsení šoféri, pričom SUV dostali do užívania napríklad od ustráchaných rodičov, ktorí chcú mať svoju ratolesť v bezpečí. Neuvedomujú si pritom, že **kombinácia veľkého a výkonného auta so začiatočníkom za volantom môže predstavovať obrovské riziko pre okolie.** Po tragickej nehode z konca minulého roka, keď [vodič SUV usmrtil až päť osôb,](https://www.nytimes.com/2020/12/01/world/europe/germany-car-pedestrians.html) sa v Nemecku spustila vlna odporu voči tejto kategórii vozidiel. Viacerí by ich najradšej zakázali, prípadne obmedzili vstup do miest. A ani zďaleka nejde o jediný prípad „vraždiacich“ SUV, pričom otvorene sa o tomto probléme rozpráva aj v Spojených štátoch, kde sú autá tejto kategórie dlhodobo populárne.
**Americký inštitút pre bezpečnosť na cestách (IIHS) v tejto súvislosti publikoval záver štúdie,** ktorá skúmala podobné strety s fatálnymi následkami. A ako sa ukázalo, pri rýchlostiach nad 30 km/h majú SUV na konte oveľa viac obetí než tradičné osobné vozidlá. Podľa získaných dát malo až 30 percent stretov SUV s chodcom pri rýchlostiach od 20 do 64 km/h fatálne následky. V prípade osobných áut táto miera klesá na 23 percent. **Pri rýchlostiach nad 64 km/h však už každý stret s SUV končil smrťou peších,** kým pri osobných autách šanca na prežitie zostala, a to dokonca na úrovni 46 percent. To znamená, že **pri hatchbackoch, sedanoch alebo kombi máte ako chodec takmer dvojnásobnú šancu na prežitie,** zatiaľ čo SUV znamenajú pri vyššom než mestskom tempe prakticky istú smrť.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia