Štúdia odhalila znepokojujúcu skutočnosť! SUV majú na svedomí dvakrát viac životov než obyčajné autá pri strete s človekom
Slovákom sa páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Častokrát sadajú za volant týchto veľkých áut aj mladí alebo neskúsení šoféri, pričom SUV dostali do užívania napríklad od ustráchaných rodičov, ktorí chcú mať svoju ratolesť v bezpečí. Neuvedomujú si pritom, že… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
**Americký inštitút pre bezpečnosť na cestách (IIHS) v tejto súvislosti publikoval záver štúdie,** ktorá skúmala podobné strety s fatálnymi následkami. A ako sa ukázalo, pri rýchlostiach nad 30 km/h majú SUV na konte oveľa viac obetí než tradičné osobné vozidlá.
Podľa získaných dát malo až 30 percent stretov SUV s chodcom pri rýchlostiach od 20 do 64 km/h fatálne následky. V prípade osobných áut táto miera klesá na 23 percent. **Pri rýchlostiach nad 64 km/h však už každý stret s SUV končil smrťou peších,** kým pri osobných autách šanca na prežitie zostala, a to dokonca na úrovni 46 percent. To znamená, že **pri hatchbackoch, sedanoch alebo kombi máte ako chodec takmer dvojnásobnú šancu na prežitie,** zatiaľ čo SUV znamenajú pri vyššom než mestskom tempe prakticky istú smrť.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia