Mnoho ľudí žije vo svojom alternatívnom svete, v ktorom akoby neplatili pravidlá, ktorými sa riadia ostatní. Škoda však vidí alternatívu inak. Octavia vo verzii 1.5 TSI poháňanej stlačeným zemným plynom CNG prináša alternatívu, ktorej chceme uveriť.
### Elektromobily sú marginálne, no hybridy vytláčajú čistý benzín
V roku 2020 sa na Slovensku predalo menej ako tisíc elektromobilov, i keď pomer elektrifikovaných pohonov ako takých stúpol. Záujem o elektromobily vzrástol o 456 %, čo predstavuje 918 predaných kusov a celkový trhový podiel 1,2 %. Preto klesol aj celkový podiel benzínových a naftových motorov v nových autách. Zatiaľ čo v roku 2019 sa čisto benzínový pohon nachádzal v 69,90% áut, v roku 2020 to už bolo 62,41%. Naopak, naftové motorizácie vyrástli z 25,11% na 26,19% .Automobilky za to vďačia hybridom, ktoré sa stali pomerne dostupnými.
Škoda na trh umiestnila okrem konvenčných spaľovacích pohonov aj tie hybridné a plug-in hybridné (**Superb iV PHEV**, 175 ks), ale aj čisto elektrické. Dopredal sa model **CITIGO iV** (165 ks) a prišiel prvý od základov vystavaný elektromobil, **Enyaq iV**. Ten sa však na našich cestách objaví až v prvej polovici tohto roka.
Majitelia novej Škody Enyaq iV môžu získať aj univerzálnu nabíjaciu kartu MyPowerPass platnú pre 140-tisíc nabíjacích staníc v Európe.
### Jednotkou pre retailových aj firemných zákazníkov
Na Slovenku patrí značke Škoda už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok získala trhový podiel až 24,9 %. To znamená, že **takmer každé štvrté auto predané v tomto segmente malo na kapote okrídlený šíp**. Trhový podiel tak oproti predchádzajúcemu roku vzrástol o 1,3 %.
Ešte výraznejší nárast zaznamenal retailový segment. Ten narástol nielen v rámci trhového podielu na 17,5 % (nárast o 4,8 % oproti roku 2019), ale aj v absolútnych predajných číslach. Kým v roku 2019 ŠKODA dodala retailovým klientom 4 400 vozidiel, minulý rok to bolo 4 523 kusov.
Rastúci trend zaznamenala ŠKODA ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, spolupráci s partnerom VOLKSWAGEN Finančné služby, stabilným dodávkam, pružnému prispôsobeniu situácie a proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov, udržať.
„*Chcem sa úprimne poďakovať našim klientom za prejavenú dôveru. Bez nich by sme toto náročné obdobie prekonať nedokázali. Robíme všetko preto, aby sme dokázali zabezpečiť ich potreby a boli im skutočne blízko. Aj vďaka spolupráci s najširšou sieťou našich profesionálnych autorizovaných partnerov, ktoré flexibilne reagovali na požiadavky zákazníkov, sme dokázali poskytovať naše služby a pritom spĺňať prísne nariadenia Úradu verejného zdravotníctva*“, hovorí **Jaroslav Hercog** a dodáva: „*Minulý rok preveril našu schopnosť nevzdávať sa a prinášať netradičné riešenia v zdanlivo bezvýchodiskových situáciách, čo potvrdili aj naše predajné výsledky*.“