### Mercedes-Benz a BMW opäť pokorili miliónové hranice
Spomedzi trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz vyšiel opäť víťazne Mercedes-Benz, ktorého predaj klesol oproti roku 2019 o 7,5 %. Celkovo prekročil už piatykrát hranicu 2 miliónov predaných vozidiel (2 164 187), čo sa mu prvýkrát podarilo v roku 2016.
Na druhej priečke sa drží BMW, ktoré zaznamenalo pokles predaja o 7,2 %, čím tesne prekonalo dvojmiliónovú hranicu (2 028 659). S väčším odstupom je na treťom mieste Audi, ktorého predaj klesol o 8,3 % a predalo sa celkovo 1 692 773 vozidiel tejto značky.
### Trh v Číne paradoxne rástol
Výsledky boli porovnávané podľa trhov v Európe, Nemecku, USA a v Číne. Podľa týchto údajov klesol predaj luxusných nemeckých automobilov približne rovnako v Európe a v USA, naopak v Číne sa dopyt po nich zvýšil.
Najviac prepadol predaj Audi, ktorého medziročný predaj v Nemecku klesol o 21,1 % a celkovo v Európe o 19,5 %.
V Číne, v ktorej pandémia prepukla ako prvá, naopak predaj nemeckých luxusných automobilov oproti minulému roku vzrástol, v prípade Mercedesu-Benz až o 11,7 %. Darilo sa však aj BMW, ku ktorému sa pripočítavajú aj predaje Mini a vzrástol tiež predaj Audi.
### Enormný nárast predaja elektrifikovných áut
Podrobnejšie výsledky ukazujú, že sa darilo predovšetkým elektrifikovaným modelom. Mercedes-Benz predal až o 228,8 % viac plug-in hybridov a elektromobilov ako v roku 2019. Celkovo to bolo zhruba 160 000, z čoho viac než polovica sa predala až v poslednom štvrťroku.
Nárast je aj v segmente kompaktných modelov (o 3,6 %) , ktorých sa predalo 691 000 a SUV (o 12,9 %), ktoré si kúpilo 885 000 zákazníkov . Najväčší vplyv na rast predaja mali modely GLE (+32,3 %) a GLS (+21,1 %). Najlepšie predávaným modelom z dielne Mercedesu bol model GLC, ktorého sa predalo 320 000 kusov.
BMW zaznamenalo tiež medziročný nárast predaja elektrifikovaných modelov, vrátane Mini je to nárast o 31,8 %. V Európe tvoria elektrifikované autá značky BMW a Mini 15 % ich predaja. Darilo sa aj luxusným modelom rady 7 a 8 a SUV X7. Ich predaj medziročne narástol o 12,4 % (115 420 predaných vozidiel). O 6 % si polepšila aj divízia BMW M GmbH.
Spomedzi Audi sa najviac darilo elektrickému SUV e-tron, ktorého medziročný nárast predaja stúpol až o 79,5 % (47 324 kusov). Ide o najpredávanejší elektromobil nemeckej prémiovej značky na svete. Značný vplyv na jeho predaj malo aj rozšírenie o variant Sportback a čo asi neprekvapí, darilo sa mu najmä v Nórsku. Medziročný nárast však zaznamenali aj modely rady Q3 (+18,1 %) a A6 (+11,8 %).
*Vrátane Mini | Zdroj dát: auto.cz
Predaje prémiových automobiliek v roku 2020
Značka
Audi
BMW
Mercedes-Benz
Predaj v 2020 celkom (ks)
1.692.773
2.028.659
2.164.187
Medziročná zmena (%)
-8,3
-7,2
-7,5
Predaje v Európe (ks)
619.723
912.621*
748.183
Medziročná zmena (%)
-19,5
-15,7
-16,4
Predaje v USA (ks)
186.620
306.870*
274.916
Medziročná zmena (%)
-16,7
-18,0
-13,0
Predaje v Číne (ks)
727.358
777.379*
774.382
Medziročná zmena (%)
+5,4
+7,4
+11,7
Predaje v Nemecku (ks)
214.427
287.143*
286.108
Medziročná zmena (%)
-21,1
-13,4
-10,1
AUTOVINY.SK » Aktuality » Ako sa darilo nemeckým luxusným automobilkám počas minulého roka?