Keď pred rokom Sony ukázalo svoj elektromobil Vision-S zástupcovia firmy tvrdili, že sa o sériovej výrobe neuvažuje. Zdá sa, že zmenili názor. Testovanie je totiž v plnom prúde.
Už pri prvej zmienke o tomto elegantnom sedane niečo nesedelo. Firma totiž tvrdila, že je iba nositeľom technológií. Realita a množstvo firiem zapojených do projektu však naznačovala niečo celkom iné. Je len málo pravdepodobné, aby ste k spolupráci prizvali firmy ako Bosch, Continental a Magna a nad výrobou auta ani len neuvažovali. Táto trojka je totiž v oblasti vývoja automobilov mimoriadne aktívna a patrí medzi popredných dodávateľov v automobilovom priemysle. Ak vám meno Magna nič nehovorí tak vedzte, že táto spoločnosť v susednom Rakúsku už roky prevádzkuje výrobný závod (Magna Steyr Graz). Vo fabrike sa aktuálne vyrába napríklad Mercedes-Benz triedy G, Toyota Supra, či Jaguar i-Pace. Skúseností so zabezpečením sériovej výroby auta na špičkovej kvalitatívnej úrovni teda majú vo fabrike na rozdávanie.
### Korunu špekuláciám nasadila aktuálna správa, že v Rakúsku prebiehajú ďalšie testy auta.
Testovali by ste naďalej produkt, ktorý nemienite vyrábať? To asi nie. Špekulácie o prípravách sériovej výroby tiež naznačujú zábery na videu, ktoré boli natočené vo fabrike. Sony by vo firme Magna našla partnera, ktorý zvládne nielen detailnú prípravu sériovej výroby ale aj zabezpečenie zaujímavého objemu produkcie. A Magna by získala veľmi perspektívny výrobný program.
Čo už vieme? Pri prvom predstavení vozidla sme sa dozvedeli, že karoséria má rozmery 4 895 x 1 900 x 1 450 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor je 3 000 mm, pohotovostná hmotnosť vozidla je hmotnosť 2 350 kg. Vozidlo je osadené dvoma elektromotormi, každý s výkonom 200 kW (272 k). Šprint z miesta na rýchlosť 100 km/h auto zvládne za 4,8 sekundy, maximálna rýchlosť by mala byť 240 km/h. Firma zdôrazňuje masívne vyžívanie snímačov, ktorých by malo byť až 40. Je teda zjavné, že technici pracujú na schopnosti autonómnej jazdy.
### Pokračovanie projektu naznačuje, že by si to Sony so svojim elektromobilom mohlo rozmyslieť a sériová výroba je už možno doslova na spadnutie.
Nebolo by to nič prekvapujúce. Bolo by to iba potvrdením cesty, po ktorej sa veľmi pravdepodobne vydá aj Apple. Na svetlo sveta prednedávnom prenikli správy o to, že sa Apple pri vývoji auta zameriava na elektronické systémy a softvér a na úlohy spojené s výrobou bude hľadať skúseného partnera z automobilovej oblasti.