Slovenský trh s autami sa prepadol o 25% Koľko áut sa reálne predalo a prečo sa Toyote veľmi darilo?

V decembri bola Toyota treťou najpredávanejšou značkou áut na Slovensku.
Vydané  Text: 
**Na Slovensku v roku 2020 bolo celkovo zaregistrovaných 82 676 nových vozidiel v kategórii M1 a N1. Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.** Napriek zložitej situácii spôsobenej koronavírusovou pandémiou **dokázala značka Toyota zvýšiť predaje v porovnaní s rokom 2019**. Je to už ôsmy kontinuálny rok za sebou, kedy Toyota zvýšila svoj predaj oproti predchádzajúcemu roku. Toyota dosiahla celkovo **5 771 zaregistrovaných vozidiel** a oproti roku 2019 **vzrástla o 2,6 %.** Japonskej značke sa po prvýkrát v histórii podarilo preraziť medzi TOP5 značiek predávaných na Slovensku a so 7% trhovým podielom obsadila práve 5. miesto na trhu. Mesiac december pritom zakončila na celkovom 3. mieste s celkovo 692 novými zaregistrovanými vozidlami. Toyota má tak za sebou najúspešnejší rok na slovenskom trhu. Ponuka značky čím ďalej, tým viac zodpovedá potrebám slovenských privátnych a firemných zákazníkov. Technologická vyspelosť, rovnako ako včasná príprava a snaha o znižovanie škodlivých emisií, sú ďalším dôležitým základným pilierom. „V roku 2020 sa nám naozaj mimoriadne darilo a to aj napriek situácii, ktorá postihla celý svet, nielen Slovensko. Je to výsledok dlhodobej stabilnej a fungujúcej stratégie, ktorú sme v roku 2016 zaviedli. Posun z 12. miesta na piate potvrdzuje stále väčšiu obľubu našich vozidiel a služieb. Stratégia značky je založená na kvalitných, spoľahlivých a moderných produktoch, výraznom náskoku nízkoemisných pohonoch, zákazníckej spokojnosti a stabilnej dílerskej siete. Chcem poďakovať súčasným, ako aj novým zákazníkom za ich dôveru a všetkým autorizovaným predajcom za skvelú reprezentáciu značky,“ povedal **Milan Kočka, generálny riaditeľ Toyota a Lexus SR**. ### Takmer polovica predajov sú hybridy, pri Lexuse skoro všetky Mimoriadne prepracovaný a spoľahlivý hybridný pohon, ktorým sa značka výrazne od konkurencie odlišuje je zákazníkmi stále viac vyhľadávaným a už dnes dosahuje **45% z celkového predaja značky**. Pri prémiovej značke Lexus volí hybridnú motorizáciu dokonca až **98% zákazníkov**. Aj rok 2021 bude pre značku v znamení hybridnej technológie a rozširovania ponuky elektrifikovaných vozidiel. Modelom **RAV 4 Plug in hybrid**, nadviaže Toyota na dlhoročný vývoj hybridných pohonov a zároveň rozšíri výber pohonných jednotiek. Prvé vozidlá najväčšieho hybridného SUV značky, sedemmiestneho modelu Highlander, ktorý bude v ponuke s výhradne hybridným pohonom k autorizovaným predajcom dorazia v najbližších dňoch. V polovici roka uvedie značka do predaja model Yaris Cross, ktorý bude opäť k dispozícii aj s hybridnou motorizáciou. Medzi najväčšiu novinku, ktorú môžu zákazníci očakávať na jar, však bezpochyby patrí model na vodíkový pohon Toyota Mirai.

Z čierno-čiernej Toyoty RAV4 pôjdete do kolien: Čierna odhaľuje nečakanú krásu tohto SUV

Tuningy a špeciálne edície populárnych áut zvyčajne oslovia, ale veľmi nenadchnú. Nie je to prípad tejto Toyoty RAV4, ktorá v čiernom vyhotovení pôsobí priam úchvatne. V predaji bude aj u nás.







Inzercia

Inzercia