Vidíte dobre, toto je nový Renault 5. Značka sa vracia k starému dizajnu, ale v modernej úprave

Značka Renault pripravila prekvapenie. Stavila na retro vzhľad áut a plánuje ich predstaviť štrnásť do štyroch rokov.
Vydané  Text: 
Značka Renault, ako ju poznáme, sa postupne stane minulosťou. Francúzi sa pripravili na novú éru v automobilovom priemysle tak, že budú vzorom pre všetky ostatné značky. Minimálne to by radi čítali oni a v skutočnosti sú ich ambície vskutku pôsobivé. Automobilka Renault podľa vlastných slov predstavuje ,,Nouvelle Vague”, teda novú vlnu v autopriemysle. Vzorom tejto novej vlny je prototyp Renault 5, kompaktný hatchback s elektrickým pohonom a retro vzhľadom, ktorý pripomína niekdajší dizajn využívaný automobilkou, avšak interpretovaný pre potreby novej doby. Výrobca neuvádza jeho technické údaje, pripomína len nadväznosť na model R5 vyrábaný v rokoch 1972-1996 a jeho 100% elektrický pohon. Plány sú smelé, reprezentujú novú stratégiu spoločnosti, ktorý výrobca nazval **Renaulution**. Do roku 2025 Renault predstaví až 14 nových vozidiel. Všetky budú elektrifikované, teda sa budú ponúkať aj ako hybridy a elektromobily a sedem z nich bude plne elektrických. Táto modelová ofenzíva bude útočiť na segmenty C/D. Všetky vozidlá budú využívať otvorený ekosystém „Software République“, medzi ktorého kľúčové piliere patrí kybernetická bezpečnosť a prepojené služby. Ambície sú v tomto prípade v súlade s potenciálom. Renault ako značka pôsobí už 120 rokov, momentálne je vďaka elektromobilu Renault ZOE Z.E. lídrom elektromobility v Európe, vytvoril elektrifikovanú platformu E-TECH a špeciálnu pozornosť venuje vývoju elektrických pohonov. Výrobca pritom tvrdí, že to je stále iba začiatok. V rámci stratégie Renaulution sa značka chce transformovať „na značku technologií, služieb a čistej energie“. Mieni to dosahovať vďaka tisícke softvérových inžinierov, ktorých zamestnáva, otvorenému ekosystému Software République a elektrickým platformám pre vozidlá CMF-EV a CMF-B EV, ako aj hybridnou technológiou E-TECH.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia