Tento rok by sa z pohľadu Škody mal niesť hlavne na vlne novej Fabie. Aktuálne najmenšie auto českej značky je v súčasnej podobe na trhu už od roku 2014. Za ten čas síce Fabia prešla modernizáciou, no na jej generačnú obmenu sme si museli počkať. Ako sa zdá, aj podľa slov šéfa ŠKODA AUTO, od oficiálneho odhalenia… Prečítať celé
Tento rok by sa z pohľadu Škody mal niesť hlavne na vlne novej Fabie. Aktuálne najmenšie auto českej značky je v súčasnej podobe na trhu už od roku 2014. Za ten čas síce Fabia prešla modernizáciou, no na jej generačnú obmenu sme si museli počkať. Ako sa zdá, aj podľa slov šéfa ŠKODA AUTO, od oficiálneho odhalenia nás už veľa času nedelí.
Ďalším dôkazom blízkeho príchodu novej Fabie je aj jej intenzívne testovanie.
Na českých cestách sa v týchto dňoch preháňajú testovacie vozidlá, ktoré sú síce kamuflované, no už aj tak dosť o dizajne novinky napovedajú. Najnovšie fotografie (**v galérii vyššie**), ktoré [poskytol český server Auto.cz](https://www.auto.cz/video-nova-skoda-fabia-zachycena-v-provozu-vypada-o-poznani-dospeleji-137579/), zachytávajú biely exemplár Fabie, na ktorom je jasne vidieť hneď niekoľko vylepšení. Auto pôsobí modernejšie a najmä má vyvážené proporcie. To by mohlo byť pre mnohých ľudí kľúčovým lákadlom. Predchádzajúce generácie, a najmä tá druhá, totiž trpeli na nevyváženosť proporcií.
Nová Fabia podľa všetkého ponesie nový dizajnový jazyk, ktorý načrtol už elektromobil Enyaq iV. Zo zadných svetiel zmizne klasické trojhranné písmeno C, ktoré bude nahradené jeho modernejšou verziou. Podobne by sme sa mali dočkať aj veľkého prepracovania prednej časti, ktorá by sa mala viac spojiť s modernou identitou značky. [Fotografie Auto.cz](https://www.auto.cz/video-nova-skoda-fabia-zachycena-v-provozu-vypada-o-poznani-dospeleji-137579) navyše zachytávajú aj časť prístrojovej dosky. Tu je jasne vidieť voľne stojaci displej inforainmentu. Podobné riešenie už aktuálne využíva Scala, Kamiq a nová Octavia. Z technického hľadiska by sa mala nová Fabia posunúť skokovo vpred. Už teraz je známe, že sa malý český model dočká použitia modernej modulárnej platformy MQB A0. Na nej stojí viacero koncernových modelov, ako napríklad už zmienená Scala a Kamiq, ale taktiež aj VW Polo či SEAT Ibiza. Použitie novej platformy by malo Fabii zabezpečiť širší posed a zároveň výraznejší nárast rozmerov. Aj napriek tomu bude v politike značky zasadená pod hatchback Scala.
Fabia 4. generácie dostane pod kapotu výhradne benzínové agregáty. Mali by sme sa dočkať pomerne širokého zastúpenia litrových motorov s turbom, ale aj bez turba. Vrcholom ponuky by podľa zákulisných informácií mohol byť obľúbený štvorvalec 1,5 TSI. V budúcom roku, teda rok po predstavení hatchbacku, by na trh moholo prísť aj malé kombi Fabia. Na oficiálne informácie a potvrdenie špekulácií, si každopádne musíme ešte chvíľu počkať.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.