Čím je výnimočný pohon E-Four v Lexusoch? Kľúčový je druhý motor v aute
Od roku 2005 ponúka Lexus hybridné automobily s inovatívnym pohonom všetkých štyroch kolies E-Four. Zisťovali sme, čím sa vyníma medzi ostatnými systémami 4×4 a ktoré modely majú.
Vydané Text: Výber z oficiálnej správy
### Viac krútiaceho momentu
Za precíznu činnosť tohto pohonu sú zodpovedné systémy kontroly stability vozidla. Ak je to potrebné, ihneď zapoja do práce prídavný elektromotor a zabezpečia optimálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy. Tento inovatívny systém debutoval v roku 2005 v hybridnom modeli Lexus RX 400h. V priebehu nasledujúcich rokov ho inžinieri neustále vylepšovali. Jedna z najväčších zmien nastala v roku 2018, keď sa o 30 % zvýšil krútiaci moment smerovaný na zadné kolesá.
V súčasnosti má E-Four aj vylepšený riadiaci systém – AWD Integrated Management (AIM). Elektronika nielenže riadi rozdelenie výkonu, ale aj aktívne kontroluje činnosť bŕzd zadnej nápravy. Vďaka tomu sa auto správa v zákrutách stabilnejšie a systém neustále eliminuje nedotáčavosť a pretáčavosť, aby si udržalo správnu líniu jazdy. Najnovšia verzia inovatívneho pohonu takisto zlepšuje trakciu pri rozjazde na snehu, piesku a iných klzkých povrchoch.
V slovenských showroomoch Lexusu v súčasnosti tiež nájdeme hybridné automobily s elektrickým pohonom E-Four. Na vrchole ponuky sú modely RX 450h a RX L 450h s celkovým výkonom 313 koní, pričom zadný elektromotor má výkon 68. Oba modely majú tento systém už v štandarde. Rovnako je k dispozícii aj v modeli NX 300h s výkonom 197 koní. Hybridný pohon všetkých štyroch kolies môže využívať aj najmenší crossover značky – model UX 250h s výkonom 184 koní.
Inzercia