Na stránkach importéra nachádzame informáciu, že sa nový Renault Koleos predáva od 29 090 €, [v cenníku](https://ecomoto.sk/wp-content/uploads/2021/01/renault-koleos-cennik-2021.pdf) však figuruje v štyroch konfiguráciách, najlacnejšia z nich za 31 400 eur. Najdrahšia verzia, Initiale Paris s naftovým motorom a 4×4, vychádza na 41 500 eur. Informácia o sume 29 090 eur platí pre verziu Zen, ktorá je [uvedená v konfigurátore](https://www.renault.sk/osobne-vozidla/koleos/konfigurator.html).
Vylepšený Renault Koleos je stále tým istým Koleosom, s ktorým sme sa mohli stretnúť aj doteraz, omladenie malo za cieľ spraviť model atraktívnejším v silne konkurenčnom prostredí, akým sú práve SUV modely tejto veľkosti. Silných hráčov v tejto kategórii majú totiž prakticky všetky automobilky, no Renault má stále čo ponúknuť, hoci sa stále jedná o Koleos generácie predstavenej do modelového roku 2017 a modernizovanej v roku 2019.
Podstatné je uviesť predovšetkým to, že sa nový Koleos dočkal nielen estetickej, ale aj technologickej modernizácie. Má nový svetelný podpis tvorený zo 100% LED na predných a zadných svetlometoch vo všetkých verziách. Predné Full LED svetlomety LED PURE VISION majú až o štvrtinu vyšší výkon v porovnaní s halogénovými svetlami, pritom spotrebujú o desať percent menej elektrickej energie a do zadných 3D LED svetiel boli zakomponované smerové svetlá s animáciou (dynamické smerovky).
V kontexte pohonu je pre verziu so 4×4 k dispozícii aj asistent pre jazdu z kopca, a to v konfigurácii s naftovým motorom Blue dCi 190 4×4 X-Tronic. Tento asistent funguje v rozpätí rýchlostí 5 až 30 km/h a obmedzuje rýchlosť zjazdu automaticky, teda bez nutnosti používať brzdový pedál. Každý, kto v tomto období trávi čas s rodinou v prírode kdesi v kopcoch, túto funkciu nepochybne rád využije.
Pribudlo aj kožené čalúnenie Riviera Camel v hnedej farbe.
Po novom sa Koleos dočkal aj zjednodušenia svojej komerčnej ponuky výbavy Intens. Benzínový motor TCe 160 v súčinnosti so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC dosahuje emisie CO2 153 g na kilometer, čo môžeme s ohľadom na veľkosť vozidla a chýbajúci hybridný pohon považovať za stále dobrý údaj.
Všetky motory pritom spĺňajú práve aktuálnu normu Euro6 DFull (TCe 160 EDC a Blue dCi 190 4×4 X-Tronic), ktorá tu s nami bude ešte pomerne dlhý čas. O Euro 7 sa stále iba špekuluje a teda kúpou naftového Renaultu by sa tak zákazník nemal dostať do problémov s nemožnosťou vjazdu do zón s obmedzeným vjazdom vysokoemisných vozidiel ešte niekoľko rokov.
Všetky podrobnosti o technike a prvkoch výbavy nájdete v priloženom cenníku:
## Renault Koleos – ceny, slovenský cenník, úrovne výbavy
AUTOVINY.SK » Aktuality » Vylepšený Renault Koleos má slovenské ceny, začína už na 31 400 eurách (zatiaľ)
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk