Po zdanlivo nekonečnom odhaľovaní detailov o inovatívnej technike konečne môžeme vidieť novú Triedu S v plnej kráse. Investícia Mercedesu do novej vlajkovej lode bola enormná, pozrite sa s nami na to najpodstatnejšie, čo vás môže v súvislosti s novinkou zaujímať.
### Vyššia cena, viac výbavy
Dôvody, prečo sa Mercedes-Benz rozhodol takto rozlíšiť konvenčnú Triedu S od elektrickej EQS, podľa všetkého spočívajú v snahe tejto automobilky v niektorých ohľadoch upustiť od unifikácie interiérov.
Elektrické automobily sa totiž od tých súčasných nelíšia iba iným pohonom, ale komplente odlišnou filozofiou používania a ovládania, čomu zodpovedá aj odlišný prístup pri vývoji interiéru ako takého. Okrem toho, predpokladáme, že Trieda EQS bude v predaji figurovať s veľmi vysokými nadobúdacimi cenami, automobilka potrebuje tieto ceny obhájiť nielen vzhľadom a pohonom. Pre porovnanie, Mercedes-Benz Triedy GLC sa dá na Slovensku kúpiť od 50 490 eur, elektrická alternatíva EQC stojí už 77 508 eur. No a Trieda S v novej generácii dnes výjde na minimálne 104-tisíc eur.
### Najlepšie displeje sveta a ovládanie bez tlačidiel
Pokiaľ by vás zaujímali technické detaily MBUX Hyperscreen, výrobca si tie podstatné, ako rozlíšenie a uhlopriečky, zatiaľ ponecháva pre seba.
V tlačovej správe však uvádza, že displeje využívajú obrazovú technológiu OLED, ktorá je príznačná dokonalou reprodukciou čiernej farby a tým, že jednotlivé pixely doslovne svietia (na rozdiel od LCD panelov, ktoré sú len podsvietené). Homogénny lesklý povrch MBUX Hyperscreen pozostáva z troch tenkých ochranných vrstiev „Silver Shadow“ a z pohľadu vodiča a pasažiera sa má vďaka ambientnému podsvieteniu v spodnej časti zdať, že displeje vystupujú z lesklej plochy zakriveného panela.
Spolujazdec má k dispozícii vlastný displej, ale výrobca vo svojej správe pripomína, že hoci bude možné obsah na MBUX Hyperscreene nastaviť do jedného zo siedmich režimov, konečná ponuka režimov sa bude líšiť v závislosti od regiónu a miestnej legislatívy. Ak na mieste spolujazdca nikto nebude sedieť, namiesto obsahu sa na tomto displeji zobrazí grafika s hviezdami.
Zaujímavosťou je, že manuálne ovládače výduchov klimatizácie sú priamo zasadené do tejto lesklej čiernej plochy. Jedná sa o jediné manuálne ovládače na paneli, pretože očakávame, že všetky ostatné v Triede EQS už budú iba virtuálne.

„MBUX Hyperscreen je aj mozgom, aj nervovým systémom auta,“ hovorí Sajjad Khan, člen predstavenstva manažmentu v Mercedes-Benz.

„Spojili sme technológie s dizajnom fascinujúcim spôsobom, ktorý zákazníkovi ponúka bezprecedentnú jednoduchosť používania. Milujeme jednoduchosť, v MBUX sme dosiahli novú úroveň,“ hovorí Gorden Wagener, šéf dizajnu v Daimler Group.
*Za poskytnutie fotografií a informácií k tomuto článku ďakujeme spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.*
Predchádzajúci rekord Porsche Panamery ostáva aj naďalej fantastický, no Mercedes ju prekonal dva roky starým modelom.