Je to oficiálne. Malé SUV Škoda Kushaq dostane názov zo staroindického jazyka Sanskrt, znamená Kráľ

Najmenšie SUV značky Škoda, Kamiq, sa dočká konkurenta priamo z vlastných radov. Predávať sa bude v Indii, čo je dôvod výberu nezvyčajného názvu Kushaq.
Vydané  Text: 
Európsky trh je mimoriadne bohatý na crossovery a kompaktné SUV, ale tieto typy vozidiel si získali sympatie motoristov aj na iných trhoch. S cieľom ponúknuť indickému zákazníkovi horúcu novinku s európskym dizajnom prichádza Škoda Auto s modelom Kushaq. Očakáva sa, že Škoda Kushaq bude fakticky kopírovať vzhľad koncepčného automobilu Vision IN, rozmermi, proporciami aj celkovým charakterom bude pritom pripomínať náš európsky Kamiq. S ohľadom na tamojšie pomery bude cenovo dostupný a má byť významným modelom v tamojšom pôsobení značky. Zatiaľ predajca spustil iba registrácie pre nezáväzné objednávky, spustenie predaja prebehne počas tohto leta. Zatiaľ čo presný vzhľad vozidla ešte stále ostáva pred verejnosťou skrytý, už dnes vieme, že vozidlo stojí na podvozkovej platforme MQB A0 IN vytvorenej špeciálne pre indický trh. „Kushaq je prvou lastovičkou v rámci projektu INDIA 2.0. Týmto názvom Škoda poukazuje na fakt, že vlani plne prevzala zodpovednosť za všetky aktivity celého koncernu Volkswagen na tamojšom trhu. Škodovka predstaví štyri modely, Kushaq je prvým z nich,“ [uvádza Eva Srpová](https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-auto-zverejnila-nazev-noveho-maleho-suv-zacina-i-konci) z českého magazínu Aktualne.cz. „Názvom Kushaq sa automobilka chce trafiť do vkusu Indov, údajne pochádza zo staroindického jazyka Sanskrit a označuje kráľa alebo vládcu. Sanskrit je jedným z 22 úradných jazykov Indie.“

Buďme radi, že žijeme v Európe. Vo svete majú vyslovene nebezpečné autá.

V Ázii, Afrike či Amerike kúpite rovnaké automobily ako u nás, ale lacnejšie o tisíce eur. Ako je to možné? Cenový rozdiel vzniká po odstránení bezpečnostných prvkov, ktoré sú u nás úplnou samozrejmosťou. Čítajte ďalej.

Indický trh je od toho slovenského, českého, a vôbec európskeho, značne odlišný. Rozdielne nároky na automobilovú bezpečnosť a pohony sa spoločne s nižšou životnou úrovňou obyvateľstva premietajú do prevažne nižších cien nových automobilov. Preto v Indii možno kúpiť viac nových áut pod magickou hranicou 6 000 eur. Lenže Škody sú predsa len o niečo vyššia šarža, napríklad Superb Sportline AT zakúpite od ₹ 30,49,000 rupií, teda 33 848 eur, a nový Rapid v cenníku figuruje od ₹ 7,79,000, teda od 8 651 eur. Ak vás zaujíma exotická ponuka Škody na indickom trhu, pozrite si ich stránku [skoda-auto.co.in](https://www.skoda-auto.co.in/). Automobilka tam ponúka len päť modelov, a síce starší a nový Rapid, Octaviu RS 245, nový Superb a Karoq. Rapidy pritom nie sú tie, ktoré sa ešte donedávna predávali u nás, v tomto prípade sa jedná skôr o Volkswageny Polo v karosárskom vyhotovení sedan. Téme sme sa venovali už v minulosti v samostatnom článku:

Dobre sa pozrite, toto je indická Škoda Rapid

V skutočnosti je to odlišné auto. Privítali by ste takýto dizajn Rapidu aj u nás?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia