Rusom môžeme novú Octaviu závidieť! Je lacnejšia a začína so 150-koňovým štvorvalcom!
Obľúbený model mladoboleslavskej automobilky už môžete kúpiť aj na Slovensku so širokou paletou motorizácií, pohonov či výbav. **Za najlacnejší liftback s motorom 1.0 TSI (81 kW/110 k) zaplatíte viac než 18 tisíc eur.** Mnohí motoristi však tento základný trojvalcový agregát ignorujú napriek tomu, že vo viacerých dlhodobých testoch preukázal svoju spoľahlivosť. Za lepšiu voľbu považujú našinci silnejšie štvorvalcové… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
V Rusku je situácia odlišná. Vďaka benevolentnejšej legislatíve si tam môže automobilka dovoliť predávať autá s inými motormi aj prevodovkami za podstatne nižšiu cenu. Na ruskom trhu štartuje nová Octavia liftback od 1 409 000 rubľov, čo je v prepočte zhruba 15 000 eur. **Namiesto litrového trojvalca sa však tamojší zákazník môže tešiť na benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k)** a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Za výkonovo ekvivalentný motor by ste na Slovensku zaplatili o 5 000 eur viac než v Rusku.
**A čo základná výbava?** Napriek nízkej základnej cene pomerne bohatá. Každé auto dostane napríklad klimatizáciu, Full LED svetlomety, palubný počítač, rádio Swing s osempalcovou obrazovkou, tempomat či štartovanie motora tlačidlom so systémom Kessy Go. Za príplatok 600 eur navyše môžete získať osemstupňovú automatickú prevodovku. Kompletný zoznam výbavy si môžete pozrieť [TU](https://www.skoda-avto.ru/m/pricelists/octavia-price-list-231020-new.pdf).
**Netreba však zabúdať na to, že každá minca má dve strany.** Na obrovské možnosti individualizácie môžete zabudnúť, pre ruských zákazníkov je k dispozícii momentálne len jediný motor a tri stupne výbavy – Active Plus, Ambition Plus a Style Plus. Mnohých Slovákov by nepotešila ani skutočnosť, že aktuálne svieti v ponuke len karosárska verzia liftback, **praktické kombi sme na ruskej stránke nenašli.** Rovnako chýbajú akčné verzie RS či Scout, ktoré sú u nás pomerne obľúbené.
**VIDEOTESTY AMŠ**
1.0 Tsi, 1.4 Tsi, Active, Ambition, Cennik, Ceny, Headline, Iv, Lacná, Octavia, Octavia V Rusku, Rs, Škoda
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia