PRVÁ JAZDA: Hyundai Santa Fe nás prekvapil dizajnom aj kvalitou! Ale čo zvyšok?
Priznám sa, že najnovšie Santa Fe ma svojím dizajnom dostalo. A to patrím medzi tých konzervatívnejších. Na ponuku vyskúšať si novú vlajkovú loď Hyundaiu som nemohol povedať nie.
Vydané Text: Peter Orosz
### Viac, viac, viac
Nová generácia popracovala popri dizajne aj na interiéri. Santa Fe dostalo novú, vyvýšenú stredovú konzolu, z ktorej vyčnieva iba otočný volič jazdných režimov (v závislosti od výbavy tri alebo štyri na cestu a tri do terénu). Prevodovku ovládate tlačidlami. **Spracovanie všetkých ovládačov je veľmi pekné a kvalitné, chválim aj použité materiály.** Testované auto malo dokonca tmavý semišový strop. Dojem je stopercentný.
Viac je aj asistenčných systémov na palube. Z tých zaujímavých spomeňme predchádzanie kolízii pri odbočovaní doľava, adaptívny tempomat, asistent poloautonómnej jazdy na diaľnici, sledovanie bdelosti vodiča, upozornenie na ľudí/zvieratá na zadných sedadlách aj so snímačmi pohybu či špeciálne kamery snímajúce objekty v mŕtvom uhle.
**K dispozícii je špičkový audiosystém Krell,** online navigácia s 10,25-palcovým displejom a podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. K tomu, samozrejme, aj bezdrôtové nabíjanie.
### Diesel alebo hybrid
V ponuke sú zatiaľ dve motorizácie. Prvou je 2,2-litrový štvorvalcový diesel s výkonom 148 kW (202 k) a s krútiacim momentom až 440 Nm. Ten je spriahnutý s novou 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá. **Druhým variantom je benzínový hybrid, ktorý ako spaľovací motor využíva novú jednotku 1.6 T-GDi** vybavenú inovatívnym systémom variabilnej dĺžky otvorenia ventilov. Kombinovaný výkon tohto motora s elektromotorom je 169 kW (230 k). Tento model využíva klasický 6-stupňový automat s hydromeničom. Neskôr pribudne do ponuky aj plug-in hybrid.
### Prvé dojmy
Hyundai Santa Fe je majestátne auto, ktoré zároveň myslí aj na praktickú stránku. Má posuvné a polohovateľné zadné sedadlá a k dispozícii je aj ako sedemmiestne SUV. Prvá zoznamovacia jazda s hybridným modelom zanechala dobré dojmy. **Podobne ako v Sorente mi je aj pri hybridnom Santa Fe záhadou, prečo využíva auto pri bežnej jazde iba také malé percento kapacity batérie,** a prečo napriek slušnému výkonu elektromotora (44 kW/ 60 k a 265 Nm) aj pri veľmi jemnej akcelerácii hneď zapína spaľovací motor. Možno to bolo len chladným počasím a potrebou vykúriť veľkú kabínu luxusného SUV. Santa Fe jazdí príjemne. Je dobre odhlučnené, s komfortne naladeným podvozkom, ktorý toho však **v zákrutách zvládne oveľa viac, než som vzhľadom na zimné obutie, vysoké ťažisko a hmotnosť auta čakal.** Záplava tlačidiel na stredovej konzole si vyžaduje trochu zvyku na orientáciu, na druhej strane je to však vždy lepšie, než potrebné pokyny loviť na dotykovom displeji. Verím, že s trochou času by som Santa Fe dokázal ovládať poslepiačky. Prvý dojem je teda fajn a teším sa, až sa mi Santa Fe dostane do rúk znova a tento raz na dlhšie.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia