Problémy sa nevyhýbajú ani luxusnej značke Bugatti. Musí spraviť zvolávačku!

Zvolávacie akcie sú pre automobilky nočnou morou. Ak si myslíte, že postihujú iba veľké automobilky, ste na omyle. Tentokrát do servisu svoje autá zvoláva značka pre horných desať tisíc!
Vydané  Text: 
Človek automaticky predpokladá, že v prípade automobilov, ktoré sa vyrábajú doslova ručne, žiadna chyba nehrozí. Každému autu je predsa venovaná zvýšená pozornosť, každý spoj a diel sú dôkladne preverené. Realita však ukazuje, že aj majster tesár sa sem tam utne. Ak sa však utne opakovane je na zváženie, prečo sa tak deje. Aktuálne svet noblesy zaplavila nepríjemná informácie, že svoje autá do servisu zvoláva značka Bugatti. A dôvody sú hneď dva. Prvý, ktorý sa týka 73 automobilov, je problém so softvérom. Je to síce hanba, ale nie na tri chotáre. Oveľa horšie už znie správa, že do servisu musia aj štyri kusy modelov Chiron a Divo modelového roku 2020. V ich prípade sa jedná o problém s hnacím hriadeľom, ktorý by sa mohol zlomiť. A to je v prípade týchto superšportových automobilov už vážny nedostatok. Len ťažko si predstaviť čo by sa stalo, ak by k deštrukcii hriadeľa prišlo v plnej rýchlosti… **Nakúpené problémy** Ukazuje sa teda, že aký extrémne dôležitý je výber správnych dodávateľov. Problémy totiž automobilka nemá s kvalitou montáže alebo auta ako takého, ale s kvalitou subdodávok. Dodajme, že Bugatii už pred časom problém s kvalitou dodaných dielov riešilo. Vtedy boli dôvodom zvolávacej akcie bočné airbagy. Aby sme ale boli spravodlivý, problémy s kvalitou práce subdodávateľov majú aj autá vyrábané vo veľkých sériách. Určite najväčšia a najznámejšia zvolávacia akcia bola zameraná na výmenu nefunkčných airbagov od firmy Takata. Zasiahnutých vtedy bolo niekoľko desiatok miliónov automobilov a zvolávacie akcie na výmenu chybných airbagov bežia dodnes.