Toyota prijala záväzok zamestnávať najmenej 25% žien, podporí diverzitu aj inklúziu

Na prvom mieste už nemá byť len zákazník, ale človek ako taký. Značka Toyota vylepšuje svoju filozofiu, chce byť otvorenejšia, prístupnejšia a klásť ešte väčší dôraz na človeka ako takého.
Vydané  Text: 
* **Spoločnosť Toyota chce svojou činnosťou výraznejšie ovplyvniť ciele trvalo udržateľného rozvoja: ústredným bodom jej poslania sa stal „človek na prvom mieste**“ * **Toyota upevňuje svoju oddanosť trvalo udržateľnému rozvoju, ktorý je pre ňu nie čímsi, na čo si spomenieme len raz za čas, ale ústredným bodom všetkého, čo robíme neustále** * **Túto oddanosť dopĺňa jej vedúce postavenie v oblasti životného prostredia, ktoré sa prejavuje v jej produktoch a službách zameraných na rozmanitosť, inklúziu, rovnosť v zamestnaní a trvalo udržateľné inovácie** Ako nedávno uviedol prezident spoločnosti Akio Toyoda, angažovanosť spoločnosti Toyota voči ľudskej spoločnosti sa posúva od zvyčajného prístupu „zákazník na prvom mieste“ na motto „človek na prvom mieste“ a jej cieľom je slúžiť ľudskej spoločnosti ako celku. Toto poslanie vychádza z prvotných hodnôt spoločnosti Toyota a vysvetľuje, prečo je tak úzko prepojená s globálnymi cieľmi v oblasti trvalo udržateľného rozvoja (SDG), z ktorých čerpá inšpiráciu pre svoju dlhodobú stratégiu trvalej udržateľnosti. Na európskej úrovni Toyota nasleduje tento vzor tým, že prispieva ľudskej spoločnosti prostredníctvom svojich sociálnych a zamestnaneckých postupov, ako je napríklad jej zameranie na rozmanitosť a inklúziu. ### Človek na prvom mieste Na podporu svojej vízie udržateľnosti a politiky Európskej únie v oblasti trvalo udržateľného rozvoja pod názvom Zelená dohoda (Green Deal) spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) definovala kroky, ktoré podniká v troch hlavných oblastiach: Prvou je **presadzovanie rozmanitosti** (diverzity) a inklúzie v rámci trojročného plánu transformačnej zmeny. Jeho súčasťou je aj primárny cieľ dosiahnuť do roku 2025 najmenej 25-percentné zastúpenie žien v základných riadiacich funkciách spoločnosti. V rámci druhej oblasti spoločnosť **zabezpečí rovnosť v zamestnávaní**. Konkrétne bude zaisťovať dlhodobú a udržateľnú zamestnanosť so spravodlivým prístupom a rovnosťou príležitostí pre všetkých svojich zamestnancov v celej Európe a tiež poskytovať príležitosti kariérneho rozvoja, školenia a rekvalifikácie. Treťou oblasťou je **podpora a rozvoj trvalo udržateľných inovácií** **prostredníctvom iniciatív**, ako sú napríklad ocenenia pre začínajúcich podnikateľov Toyota Startup Awards. Úsilím stavať človeka na prvé miesto a slúžiť ľudskej spoločnosti ako celku chce Toyota ukázať, že obchodná činnosť a trvalo udržateľný rozvoj sú navzájom kompatibilné ciele a činnosti. ### Obchodná činnosť a trvalo udržateľné ciele Na poslanie značky Toyota vytvárať šťastie pre všetkých poukázal tento týždeň aj **Jumi Ocuka, zástupca riaditeľa spoločnosti Toyota Motor Corporation (TMC) pre trvalo udržateľný rozvoj**, na podujatí spoločnosti TME s názvom Kenshiki Forum: „*Keďže sa transformujeme automobilovej spoločnosti na spoločnosť poskytujúcu služby v oblasti mobility a chceme prinášať šťastie širokej verejnosti, musíme robiť viac než len vyrábať automobily, dodávky a nákladné vozidlá. Musíme sa zosúladiť s globálnymi cieľmi trvalo udržateľného rozvoja, Zelenou dohodou a lepšou budúcnosťou*.“ Pán Ocuka vysvetľuje, že skúsenosti a úspechy spoločnosti Toyota sú pevným základom jej budúcich ambícií: vyvíjať technológie, ktoré dokážu znížiť závislosť od fosílnych palív, vyrábať elektrifikované vozidlá, ktoré prispejú k zmierneniu globálneho otepľovania, používať nové technológie a dizajn s cieľom posúvať sa bližšie a bližšie k cieľu, ktorým je nulová bilancia obetí dopravných nehôd, a spolupracovať s ambicióznymi a vizionárskymi partnermi na budovaní tzv. „popretkávaného mesta“ (angl. Woven City) ako príkladu prepojeného a trvalo udržateľného mestského spoločenstva budúcnosti. **Miguel Fonseca, hlavný viceprezident spoločnosti TME**, predstavil kroky, ktoré podniká spoločnosť Toyota Motor Europe smerom k zmene svojej obchodnej činnosti: „*Toto sú skutočné a významné príklady toho, ako upravujeme a dopĺňame spôsob nášho podnikania. Každý z nich je praktickým dôkazom toho, že spoločnosť Toyota sa prispôsobuje meniacemu sa svetu a stojí na jeho čele nielen tým, že zavádza nové technológie, ako sú palivové články či inovácie v oblasti akumulátorov, ale aj svojimi príspevkami v spoločenskej oblasti. Každá z týchto iniciatív predstavuje krok vpred v našom poslaní ,vytvárať ľudské šťastieʻ – čo je pre medzinárodný podnik síce nezvyčajné poslanie, je však takým, na ktoré podľa našej mienky môžeme byť hrdí*.“







Inzercia

Inzercia