Vo Forde Kuga nájdete 2,5-litrový benzínový motor aj štvorkolku! Má výbornú spotrebu a dojazd až 1 000 km aj vďaka tomu, že je full hybrid.
Automobilka Ford má v ponuke SUV s poriadnym motorom, ktoré sa nebojí terénu. Pod kapotou modelu Kuga môže po novom pracovať aj nový 2,5-litrový benzínový štvorvalec Duratec s výkonom 140 kW (190 k) v kombinácii s full-hybridným systémom. Výhoda tohto riešenia spočíva v tom, že auto nemusíte nabíjať a nevyžaduje si ani špeciálnu pozornosť vodiča. Akumulátor s kapacitou 1,1 kWh sa… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
### S UMELOU INTELIGENCIOU
Tentokrát však zašiel Ford ešte ďalej a vyvinul úplne nový systém tradičného mechanického pohonu 4×4 pre hybridnú Kugu. **Táto technológia využíva umelú inteligenciu, ktorá rozhoduje o vypnutí systému inteligentného pohonu všetkých kolies za priaznivých jazdných podmienok,** aby sa ešte viac znížila spotreba paliva. Ak však dôjde k zmene podmienok na ceste, kde by sa vodičovi opäť zišla výhoda dodatočnej priľnavosti, rýchlosťou blesku dokáže umelá inteligencia systém znovu pripojiť. A keďže sa nespolieha na elektromotory, ale je riešený klasickým mechanickým prepojením, jeho účinnosť v teréne bude nepochybne vyššia než v prípade konkurentov ako Toyota RAV4 alebo Peugeot 3008. Aj keď vodiči sa môžu stretnúť s klzkými podmienkami po celý rok, inteligentný pohon všetkých kolies ponúka mimoriadnu výhodu práve v zimných mesiacoch, keď podmienky na ceste pravidelne sťažujú dážď, sneh a ľad. **Mnohé štatistiky poukazujú na to, že klzký povrch vozovky sa často podieľa na dopravných nehodách,** a preto majú vodiči s inteligentnou štvorkolkou na cestách jasnú výhodu.
V prípade modelu Kuga Hybrid tak už pri kúpe nemusia záujemcovia riešiť to, či uprednostniť jazdné vlastnosti alebo spotrebu, keďže inteligentný pohon všetkých štyroch kolies na suchom povrchu zbytočne nezvyšuje spotrebu paliva a v prípade potreby sa rýchlo prepne do režimu 4×4.
### ZA ROZUMNÚ CENU S ohľadom na kategóriu a vymoženosti, aké nový Ford Kuga s full hybridným pohonom ponúka, môžeme cenovú ponuku označiť za veľmi priaznivú. **Obzvlášť s ohľadom na aktuálnu zľavu vo výške až 3 500 eur,** ktorá posunula základnú cenu hybridu ešte nižšie na sumu 32 890 eur.
Už v základe nechýbajú luxusné prvky ako dvojzónová automatická klimatizácia, ambientné osvetlenie interiéru či navigačný systém SYNC 3. K ďalším komfortným prvkom môžeme zaradiť plný bezkľúčový prístup, bezdrôtové nabíjanie telefónu, zadnú parkovaciu kameru či automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia