Tí, ktorí majú auto ako pojazdnú kanceláriu, isto ocenia vylepšenia a novú výbavu, ktorú prináša najnovšia generácia ikonického Volkswagenu Transporter T6.1.
Spolu s civilnou verziou s dnes už legendárnym označením Multivan sa predáva aj model zameraný najmä na profesionálov a podnikateľov: Volkswagen Transporter T6.1. Kto povedal, že úžitkový automobil nemôže mať štýl a že komfort, bezpečnosť a výbava sú výsadou osobných verzií? Na želanie môžu byť odolné plastové nárazníky lakované vo farbe karosérie.
Predné čelo má vždy dve chrómované lišty v maske chladiča a k dispozícii je dokonca aj dvojfarebné lakovanie karosérie.
### Nová platforma
Volkswagen Transporter s označením T6.1 nie je úplne nový model. Napriek tomu sa pod jeho vynoveným kabátom s novými LED svetlami a modernejším dizajnom udiali zmeny, ktoré by iní pokojne nazvali generačnými.
Začnime trochu netradične: je tu kompletne nová modulárna elektronická platforma, ktorá prepožičiava Transporteru úplne nové schopnosti. Môže byť vybavený digitálnym kokpitom a novým informačno-zábavným systémom so zabudovanou eSim kartou, vďaka čomu je permanentne online.
Kabína Volkswagenu Transporter môže byť teraz oveľa viac digitalizovaná. Budete sa pozerať až na dve obrazovky
Na čo je to dobré? Napríklad na využívanie online služieb WeConnect a WeConnect Plus. Firmy ocenia službu WeConnect Fleet, čo je vlastne systém manažmentu vozidlového parku zabudovaný priamo do Transportera.
Pribudla podpora hlasového ovládania prirodzenou rečou, čo uľahčí robotu mnohým vodičom a zároveň zvýši bezpečnosť prevádzky vozidiel, keďže vodiči nemusia spúšťať zrak z cesty a adresu systému skrátka nadiktujú. Slovenčina zatiaľ nie je podporovaná, ale ak vám nerobí problém čeština či nebodaj angličtina a nemčina, s Transporterom sa dohovoríte.
[GALLERY id=31208]
### Vyššia úroveň bezpečnosti
Ďalším zásadným krokom je adaptácia elektromechanického posilňovača riadenia. Z toho vyplýva mnoho výhod. Prvou je samozrejme nižšia spotreba a ľahšia ovládateľnosť auta. Elektromechanický posilňovač však umožňuje aj použitie mnohých asistenčných systémov, ktoré sú bežné v osobných autách, ale Transporteru sa doteraz vyhýbali.
Teraz sa do ponuky dostal asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací asistent, asistent cúvania s prívesom či dokonca asistent jazdy v bočnom vetre. Tie znižujú riziko poškodení firemnej flotily a samotnému vodičovi umožňujú, aby sa za volantom viac uvoľnil, nehovoriac o tom, že cúvanie s prívesom je v aute ako VW Transporter tvrdší oriešok. Teraz je to hračka a práve Transporter T6.1 je priam predurčený na ťahanie prívesov. Utiahne až 2,5 tony.
### Viac komfortu
Kompletne prepracovaná kabína poskytuje posádke vyššiu úroveň komfortu a viac odkladacích priestorov, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na profesionálne používanie Volkswagenu Transporter T6.1.
Sú tu teda odkladacie miesta na dosky s dokumentmi aj drobnosti, nájdeme tu USB zásuvky a mnoho ďalšieho.
Myslelo sa aj na trvácnosť. Čalúnenie tvorí špeciálna látka, ktorá odoláva opotrebovaniu a znečisteniu. Rovnako robustne je postavená aj palubná doska.
Transporter 6.1 má sériovo elektrické ovládanie okien, centrálne zamykanie, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, nové reflektory H7, vnútorné osvetlenie z energeticky úsporných LED a rádio „Audio“ s modulom Bluetooth, čítačkou karty SD, ako aj so vstupom USB vhodným pre iPod/iPhone.
### Na mieru
Transporter je dostupný ako skriňová dodávka, kombi, valník (s jedno- a dvojkabínou) a podvozok pre špeciálne nadstavby (takisto s jedno- a dvojkabínou).
Na výber sú dve veľkosti rázvoru: 3 000 mm a 3 400 mm. S dlhším rázvorom preveziete v skriňovej dodávke predmety dlhé až 3 325 mm vďaka šikovnej otvárateľnej prepážke za sedadlom spolujazdca.
K dispozícii sú úsporné a ekologické naftové motory 2.0 TDI s výkonom od 66 do 146 kW (90 až 199 k). K dispozícii je pohon všetkých štyroch kolies 4Motion, automatická prevodovka a dokonca aj uzávierka zadného diferenciálu. Vyberie si skutočne každý.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.