Nová Škoda Felicia! Automobilka láka na tieto fotografie:
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako by legendárne autá z minulosti vyzerali dnes? Aj keď predstavivosť bežného človeka môže byť obmedzená, predstavivosť profesionálneho dizajnéra nemá hranice. Dokázal to aj Martin Leprince z dizajnového tímu interiérov ŠKODA AUTO. Pod jeho rukami vzniklo moderné vykreslenie legendárneho kabrioletu Škoda Felicia z prelomu 50. a 60 rokov minulého storočia. Leprincea dokonca od návrhu moderného… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
„Zvoliť si kabriolet bolo pre mňa dôležité, pretože pri takom aute vidíte exteriér a interiér naraz. Ľudia si síce autá kupujú hlavne kvôli exteriéru, ale potom väčšinu času trávia v interiéri. Pri kabriolete sú oba tieto celky krásne prepojené,“ uvádza Martin. Keď už sme pri tom prepojení. **Leprinceovi sa podarilo spojiť čelné okno s autom skutočne unikátnym spôsobom.** Celý koncept má totiž akési plávajúce čelné sklo, ktoré je oddelené od karosérie a zároveň vytvára prístrojový štít. Tvar čelného skla sa potom jasne odvoláva na pôvodnú Feliciu, ktorá ho mala po bokoch mierne zahnuté.
Čelné sklo však nie je jediným unikátnym prvkom tohto návrhu. O prepojenie interiéru s exteriérom sa stará aj špeciálne čalúnenie, ktoré zasahuje až do častí karosérie. **Pôvodná Felicia mala dnes už legendárne krídla, v ktorých boli umiestnené zadné svetlá.** Rovnaký prvok vidíme aj na novom koncepte. Samozrejme, ide o moderné prevedenie, ktoré v sebe spája špičkovú techniku s odvolaním na české tradície.
Martin ďalej svoj návrh opisuje slovami: „Toto auto nazývam Bohe Vita. Evokuje vo mne bohémsky život a akúsi českú verziu dolce vita. **Snažil som sa použiť aktuálny čistý dizajnový jazyk značky Škoda** a urobiť modernejšiu a unikátnejšiu interpretáciu vtedajšieho modelu.“
Priebeh návrhu pritom zabral pomerne veľa času. Martin uvádza, že v počiatočných fázach si robil zmenšené nákresy celkového tvaru karosérie. **Následne si musel naštudovať techniku tvorby sôch zo skla.** So svojimi kolegami sa radil, ako správne a jedinečne umiestniť čelné sklo. Samotná tvorba finálneho návrhu zabrala 4 dni a neskôr si vyžiadala ešte prepracovanie určitých detailov. Výsledkom toho je skutočne unikátny koncept, ktorý by sme dnes brali všetkými desiatimi.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia