Prevádzka SUV je oveľa drahšia v porovnaní s bežnými autami! Vypočítali sme, koľko preplatíte:

Veľké SUV sú stále trendom. Niektorí vodiči ich uprednostňujú pre pocit bezpečia či majestátnosti na ceste, iní ako náhradu za rodinné kombi či dosluhujúce MPV. Len málokto si však pred kúpou uvedomuje, že **prevádzka SUV je v porovnaní s bežným hatchbackom, sedanom či kombi drahšia o stovky eur ročne.** Prvýkrát to budúci majitelia zisťujú už v… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Veľké SUV sú stále trendom. Niektorí vodiči ich uprednostňujú pre pocit bezpečia či majestátnosti na ceste, iní ako náhradu za rodinné kombi či dosluhujúce MPV. Len málokto si však pred kúpou uvedomuje, že **prevádzka SUV je v porovnaní s bežným hatchbackom, sedanom či kombi drahšia o stovky eur ročne.** Prvýkrát to budúci majitelia zisťujú už v showroomoch pri výbere auta. Výrazný rozdiel je totiž aj v samotnej nákupnej cene a za komfort SUV si priplatíte v niektorých prípadoch aj niekoľko tisíc eur. Ako príklad nám môžu poslúžiť dva populárne modely kompaktnej triedy značky Kia – Sportage (od 19 590 eur) a Ceed (13 390 eur). **Rozdiel v tomto prípade predstavuje viac než 6 200 eur.** S rovnakou motorizáciou 1.6 CRDI a výbavou Silver je pritom obyčajný Ceed stále lacnejší o viac než 3 800 eur!
A čo samotná prevádzka automobilu? Britský [Auto Express](https://www.express.co.uk/life-style/cars/1123465/SUV-uk-fuel-cost-petrol-diesel-car) dal dohromady údaje na základe priemerného nájazdu kilometrov tamojších motoristov, pričom zistili podstatný finančný rozdiel nielen pri tankovaní, ale tiež servise. Podľa nich bude priemerného motoristu stáť **prevádzka väčšieho SUV v porovnaní s kombi strednej triedy ročne viac o 450 eur.** V prípade kompaktnej triedy tento rozdiel predstavuje stále citeľných 220 eur. Servisy ďalej rozlišujú práce na bežných autách a SUV. Najjednoduchším príkladom môže byť rutinné prezutie pneumatík, kde sa v prípade vyšších áut pripláca za každé koleso. Na stránke [Mikona](https://www.mikona.sk/sluzby/pneuservis/) uvádzajú, že komplet prezutie hliníkového disku (16-17“) stojí rovných 10 eur za každé koleso, pri SUV až 12,30 eur. **V priemere tak môžete zaplatiť o desať eur viac pri každom prezúvaní.** Podobná logika platí aj pri geometrií a iných servisných úkonoch, kde sa za starostlivosť o SUV účtujú vyššie ceny.
Ďalším príkladom môže byť nákup nových pneumatík. **Mnohé SUV vyžadujú zosilnenú konštrukciu s označením XL, čo sa rovnako premieta do výslednej ceny pneumatík.** Ak by ste sa rozhodli kúpiť úplne novú sadu kvalitnejších pneumatík, majitelia SUV môžu preplatiť viac než sto eur v závislosti od rozmeru a značky. Ešte predtým, než sa rozhodnete zaobstarať nové vozidlo tejto kategórie, vypočítajte si cenu servisu, náhradných dielov a orientačný rozdiel v spotrebe. Komfortnejšie nastupovanie a o pár litrov väčší kufor vás totiž môžu ročne stáť veľa peňazí navyše.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia