Volkswagen Caddy 5 – MPV ešte žije!
Približne pred rokom sme boli na statickej prezentácii nového Volkswagenu Caddy. Asi tušíte, prečo jazdy prichádzajú až teraz. Ale oplatilo sa čakať. Caddy oživuje segment, ktorý pomaly vymiera.
Vydané Text: Peter Orosz
Dĺžka karosérie je teraz 4 501 mm, čo je nárast až o 93 mm. Rázvor narástol o 73 mm na výsledných 2 755 mm. Výška karosérie klesla o 25 mm, ale nebojte sa. Nákladový priestor je napriek tomu vyšší o 7 mm (1 273 mm). **Jednou z najzásadnejších zmien je však šírka 1 855 mm, ktorá je teda väčšia až o 62 mm.** Nákladový priestor tak narástol až o 50 mm na šírku (1 606 mm), pričom medzi podbehmi sa priestor v porovnaní s predchodcom zväčšil až o 60 mm. Zadný nakladací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). Maximálny objem nákladného priestoru „krátkeho“ Caddy je 3,3 m3.
Do modelu Caddy Maxi, ktorého rázvor je predĺžený o 215 mm, zmestíte až 4 m3 nákladu. Ten sa však verejnosti predstaví neskôr. Môžeme však uviesť, že dĺžka ložného priestoru je 2 150 mm a celková dĺžka auta je 4 853 mm.
### Golf Plus Extra
Interiér Caddy si berie príklad z Golfu. A nielen dizajnom. Za príplatok ponúka plne digitálny Innovision Cockpit, ktorý tvoria dva veľké displeje. Má zabudovanú eSIM kartu, takže v ňom môžete využívať služby We Connect, ktorá zahŕňa online dopravné spravodajstvo, ceny pohonných hmôt, počasie a ďalšie užitočné informácie online vďaka zabudovanej eSIM. **Samozrejme, na palube je aj konektivita cez Android Auto či Apple CarPlay.** V súvislosti s tým oceníte aj šikovnú priehradku v stredovej konzole na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Pre podnikateľov a živnostníkov je extra užitočná funkcia We Connect Fleet, ktorá umožňuje presne monitorovať pohyb a využívanie vozidla vrátane vedenia digitálnej knihy jázd, záznamov o spotrebe paliva, štýle jazdenia šoféra a podobne.
### Na ceste
Spoza volantu sa nám zdal Caddy príjemný, pretože sa v ňom veľmi dobre sedí. Ergonomické sedadlá sú pohodlné a volant sa dá nastaviť v naozaj veľkom rozsahu, a to výškovo aj pozdĺžne. Pozícia za volantom je teda vynikajúca.
Motor 2.0 TDI Evo je kultivovaný na voľnobehu aj za jazdy. Testovali sme najvýkonnejší variant s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 320 Nm. **Ak máte obavy, či sú to dostatočné parametre, tak vás upokojíme.** Krútiaci moment je dostatočný. Výkon využijete iba v oblasti maximálnych otáčok a pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Tam vám však pomôže lepšia aerodynamika.
Pri jazde si rýchlo všimnete lepšie odhlučnenie od kolies aj aerodynamiky. Riadenie nemá „mŕtve zóny“ a vďaka rýchlejšiemu prevodu nie je potrebné toľko rúčkovať na volante. Jazda v Caddy by sa dala zhrnúť nasledovne: je to ako veľké MPV. **Vďaka novým bezpečnostným a asistenčným systémom, väčšiemu komfortu a kultivovanejšiemu podvozku sa ho nemusíte báť používať ako jediné auto v rodine.** V ponuke má aj pohon 4Motion, neskôr pribudne benzínový motor 1.5 TSI a dokonca aj motor 1.5 TGI spaľujúci zemný plyn. Ten má zo všetkých najvyšší výkon: 96 kW (130 k).
Tie dobré veci v Caddy zostali. Obrovský priestor na palube, zvýšená pozícia za volantom, množstvo odkladacích priestorov a aj posuvné zadné dvere. **Všetko je to však zabalené v modernejšom kabáte a v noci svieti Caddy na cestu skvelými výkonnými LED svetlami.** Stále je to robustný pracant s dobrou nosnosťou a úžasnou variabilitou, ktorý poslúži rovnako dobre náročnej rodine ako podnikateľovi. Technologickou a bezpečnostnou výbavou sa konkurencii vzdialil na míle.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia