Pozrite si modernizovanú Toyotu Camry! Dostala prvok, ktorý mala mať už od začiatku
Aktualizovaná verzia Camry Hybrid ponúka navyše elegantnejší a dynamickejší dizajn prednej časti, upravené disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 17″ a 18″ a novú farbu karosérie. Interiér je osviežený novými farbami a úpravami povrchov a obsahuje novú, väčšiu a vyššie umiestnenú centrálnu obrazovku s uhlopriečkou 9″ s modernejšími možnosťami pripojenia. ### To trvalo Aktualizovaný multimediálny systém je vybavený mechanickými tlačidlami a číselníkmi pre ľahšiu obsluhu… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Tieto technologické novinky dopĺňa nové kožené čalúnenie sedadiel v béžovej alebo čiernej farbe so štýlovou perforáciou so vzorom rybej kosti, ktorá uľahčuje odvetrávanie sedadiel. V ponuke je aj nové čalúnenie sedadiel z čiernej koženky s textilným čalúnením výplní.
Ozdobné obloženie prístrojového panela, panela konzoly a prepínacieho panela dverí sú odteraz **v ponuke v dvoch nových povrchových úpravách:** jednou je čierne drevo Black Engineered Wood – kompozitný vzor s rovnými líniami prekrývajúcimi organický základný vzor – a druhou úpravou je titánový čiarový vzor Titanium Line Pattern – pravidelný geometrický vzor s nízkym kontrastom, ktorý vytvára harmonický charakter trojrozmernosti.
### Nové systémy
Do prednárazového bezpečnostného systému (PCS) pribudlo niekoľko nových funkcií, konkrétne detekcia protiidúcich vozidiel cez deň, asistent núdzového riadenia (ESA) a pomoc na križovatke. **Funkcia pomoci na križovatke zabezpečuje upozornenie a automatické brzdenie,** ak vodič zatáča doľava alebo doprava pred protiidúcim vozidlom v opačnom jazdnom pruhu, alebo ak po odbočení prechádza cez cestu chodec z opačného smeru.
Medzi ďalšie nové systémy podpory vodiča patrí adaptívny tempomat pracujúci pri všetkých rýchlostiach (ACC). V kombinácii s asistentom rozpoznávania dopravných značiek (RSA) tvorí inteligentný adaptívny tempomat, ktorý **umožňuje jednoduché prispôsobenie cestovnej rýchlosti tak, aby zodpovedala rýchlosti zobrazenej na príslušných dopravných značkách.** Nová je aj funkcia zníženia rýchlosti v zákrutách.
Ďalším systémom je asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu (LTA), ktorý udržiava vozidlo uprostred jazdného pruhu a ak usúdi, že sa z neho vozidlo môže vychýliť, použije silu na riadenie, aby v tom vodičovi zabránil. **K vylepšeniam systému LTA patrí presnejšia detekcia jazdných pruhov, rýchlejší čas opätovnej aktivácie po zmene jazdného pruhu, väčší uhol protiriadenia,** ktorý kontrastuje s turbulenciou vzduchu a pri predbiehaní veľkých nákladných vozidiel poskytuje väčšiu stabilitu jazdy v priamom smere, ďalej včasnejšie upozornenie na polomer zakrivenia zákruty na ceste vpredu, aby na ňu systém vedel zareagovať, a väčšia sila na volante, aby bol systém LTA aktívny aj pri vyšších rýchlostiach vozidla.
Prvé vozidlá spomínaného modelu prídu na slovenský trh koncom apríla 2021.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia