Automobilky chcú od zákazníkov viac peňazí, mesačne budeme platiť aj za vyhrievanie sedadiel!
Minulý rok sme vás informovali o pokuse automobilky BMW spoplatniť funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu v aute sumou 80 dolárov ročne napriek tomu, že zákazníci za tento prvok výbavy už zaplatili pri kúpe. Aj keď nemeckej značke táto snaha nevyšla, viacerí **výrobcovia s týmto novým spôsobom vyťahovania peňazí od zákazníkov do budúcna rátajú.** Kým v súčasnosti si môžete… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Consumer Reports sa obáva, že sa z predplatného môže stať nevýhodná praktika pre spotrebiteľov, keď budú platiť za hardvér, ale nebudú ho môcť využívať. **Navyše musia existovať nejaké hranice, ktoré by stanovili pokiaľ si automobilky môžu účtovať paušál** a čo by malo byť v aute funkčné trvalo aj bez platenia. Máme na mysli najmä bezpečnostné systémy ako sú airbagy, svetlá alebo asistenčné systémy.
Jedinú výhodu zo strany zákazníka vidíme v servise – **automobilka totiž musí zabezpečiť funkčnosť prvkov, za ktoré si plánuje účtovať peniaze.** Ak sa vám teda napríklad pokazí spoplatnené vyhrievanie sedadiel, máte právo odniesť auto do servisu nárokovať si opravu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia