Ľudia zúria! Dacia sa bude vyrábať v Číne

Dacia splnila to, čo sa od nej čakalo. Svetu ukázala pragmatický lacný elektromobil, ktorý si bude môcť dovoliť takmer každý. Nikto sa nerozpakuje nad tým, že je to konštrukčne jednoduché auto, jeho dojazd je pomerne skromný a trhať asfalt pri odjazde z križovatky tiež určite nebude. Maximálny výkon pohonného systému je totiž úsmevných 33 kW (44 koní) a maximálny… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Dacia splnila to, čo sa od nej čakalo. Svetu ukázala pragmatický lacný elektromobil, ktorý si bude môcť dovoliť takmer každý. Nikto sa nerozpakuje nad tým, že je to konštrukčne jednoduché auto, jeho dojazd je pomerne skromný a trhať asfalt pri odjazde z križovatky tiež určite nebude. Maximálny výkon pohonného systému je totiž úsmevných 33 kW (44 koní) a maximálny dojazd predstavuje štandardizovaných 295 kilometrov. Z praxe vieme, že reálne dojazdy elektromobil sú výrazne kratšie ako avizované dojazdy áut so spaľovacími motormi s nádržou na palivo, teda počítame, že Spring bude potrebné nabíjať každých asi 150 kilometrov. Problémom je ale niečo celkom iné, než nedojazd a slabší výkon motora: ### Vyrábať sa má v Číne! Vyrábať sa má v Číne – a to je problém hneď pre niekoľko skupín kritikov. Najväčšia časť sa zgrupuje z oblasti odborov, ktoré bojujú za zachovanie pracovných miest vo fabrikách v Európe. Argument, prečo sa auto nemôže vyrábať v niektorej z už existujúcich a nevyťažených fabrík na starom kontinente, je jednoznačne správny. Na význame naberá o to viac, že jednotlivé štáty na nákup elektromobilov poskytujú štedré dotácie. A tie pochádzajú z daní tých, ktorým prácu čínske fabriky zoberú. Druhým argumentom proti dovozu z Číny sú, samozrejme, emisné náklady, ktoré sú s prepravou spojené. Má sa za to, že [veľké prepravné lode patria k najväčším znečisťovateľom ovzdušia](https://www.autoviny.sk/reportaze/119808/studia-odhalila-krutu-pravdu-tieto-lode-znecistuju-ovzdusie-10x-viac-nez-vsetky-auta-v-europe). ### Predstavenie ľudového elektromobilu dostalo nečakanú, no oprávnenú pachuť! Zostáva nám veriť, že sa Európska komisia konečne chytí zdravého sedliackeho rozumu. Uvedomí si, že všetko má svoje hranice a začne podporovať firmy a produkty, ktoré dávajú prácu jej obyvateľom.

Lacný elektromobil Dacia Spring sa v Maďarsku vypredal za 4 hodiny! Cena vás asi posadí na stoličku

V Maďarsku sa pred tromi dňami odohrala kuriózna udalosť - iba za štyri hodiny sa vypredal úplne nový elektromobil Dacia Spring. S dotáciami cena dosiahla prekvapivo nízku úroveň.

TEXT: PETER LACENA




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia