Putinova luxusná limuzína je vraj na predaj!

O tom, že prezident Putin zatúžil voziť sa na aute domácej výroby je stará známa vec. Podľa informácií z Ruska však prišiel rad aj na bežných smrteľníkov. Alebo ani nie?
Vydané  Text: 
Ruská automobilka Aurus má za sebou zaujímavú históriu. Jej cieľom bolo nahradiť luxusné limuzíny svetových značiek, aby sa nielen prezident Putin, ale aj iní politickí hodnostári Ruskej federácie opäť vozili na luxusných limuzínach domácej značky. Napriek technickej pomoci automobilky Porsche, bol príchod prvého modelu, luxusnej limuzíny, dlho odkladaný. Reálne tak v súčasnosti po cestách Ruskej federácie jazdí približne 150 exemplárov, pričom sú vraj všetky registrované ako prototypy. Ak by to bola pravda znamenalo by to, že limuzína ešte neprešla schvaľovacím konaním. Dodajme, že od slávnostného predstavenia limuzínu už ubehlo viac ako dva a pol roka.
**Prvý pre smrteľníka?** Podľa pôvodných plánov nemala zostať limuzína iba výsadou politickej vrchnosti, ale mala byť k dispozícii aj pre „bežného“ občana. A zdá sa, že sa ľady konečne pohli. Podľa informácií z Ruska by sa v predajni, ktorá bola otvorená už pred viac ako rokom, mal prebehnúť obchod. A prvé auto malo získať majiteľa. Tento predpoklad vychádza z informácie, že ruská spoločnosť Rosstandart vydala oficiálne doklady k prvému kusu limuzíny určenej do voľného predaja.
Informácie o vozidle sú pomerne skromné, novinárom sa podarilo zistiť iba to, že auto dostalo pridelené VIN XKN0A1000L1000003. Jedná sa o vozidlo vybavené motorom 4,4 V8 (441 kW/600 k, 880 Nm), motor sa kombinuje s deväťstupňovým automatom a pohonom 4×4. Dodajme, že pôvodné informácie o neobrnenej verzii limuzíny uvádzali tieto technické údaje: rozmery: 5 630 x 2 020 x 1685 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor: 3 300 mm, svetlá výška podvozka: 200 mm, pohotovostná hmotnosť: 2 740 kg, maximálna rýchlosť: 250 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6 sekúnd. O cene a výbave konkrétneho auta môžeme iba špekulovať. V konečnom dôsledku to však šťastného majiteľa možno ani veľmi nezaujímalo. Byť prvý má skrátka cveng a je to tiež nepochybne prestíž a v budúcnosti môže auto výrazne získať na hodnote.