NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH: Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ prekonalo všetky rekordy Zeleného pekla!
Predchádzajúci rekord Porsche Panamery ostáva aj naďalej fantastický, no Mercedes ju prekonal dva roky starým modelom.
Vydané Text: Erik Stríž
Mercedes-AMG evidentne nechcel prím prenechať konkurenčnej nemeckej značke a tak sa po dvoch rokoch zmobilizoval s úspechom. Stáva sa tak historicky najrýchlejším vozidlom v kategórii „executive cars“.
Počas výkonu bola vozovka mokrá a teplota dosahovala niečo medzi 6 až 7 stupňami Celzia (44 °F).
Len pre zaujímavosť a získanie obrazu o tom, ako rýchlo vlastne Mercedes-AMG išiel. Aby ste prekonali vzdialenosť 20,8 kilometra za 7 minút a 27 sekúnd, musíte ísť priemernou rýchlosťou 166 km/h.
[GALLERY id=31127]
„*Aj keď už niekoľko rokov sprevádzam náš GT 63 vývojom, vždy je pôsobivé vidieť, aké široké zlepšenie sme s týmto exkluzívnym vozidlom dosiahli*,“ uviedol vývojový inžinier AMG (a dvojnásobný AMG GT rekordér) Demian Schaffert.
„*Platí to najmä po nedávnej miernej revízii. Na jednej strane je štvordverové kupé pohodlné a vybavené mnohými inteligentnými bezpečnostnými prvkami pre každodenné jazdenie, na druhej strane ponúka túto mimoriadne vysokú úroveň jazdnej dynamiky a presnosti, čo sme teraz mohli opäť demonštrovať na náročnom severnom pobreží.*“
Mercedes-AMG má pritom v pláne rozšíriť ponuku 4-dverových modelov GT. Do roku 2021 sa k nim pridá nový základný model „43“ a očakáva sa spomínaný model „73“ s plug-in hybridným pohonom s max. výkonom 600 kW (805 koní) sa k zostave pripojí v roku 2021. S motorom V8 s objemom 4,0 litra a dvoma turbodúchadlami ponúkne elektrický dojazd asi 50 kilometrov.
Amg, Mercedes, Mercedes Amg, Mercedes Benz, Mercedes-Amg Gt 63 S, Motorsport, Rekord, Sport, Video, Zelene Peklo
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia