Svet autonómnych áut je zaujímavý sám o sebe, avšak keď spoznáte aj čo je za ním, budete ešte viac „ohúrení“.
### Prečo je Waymo úspešnejšie ako Mercedes?
V prvom rade Waymo má za sebou softvérový gigant Google, čo mu umožňuje perfektnú komunikáciu medzi sebou a dostatočné schopnosti k rýchlemu analyzovaniu všetkých nebezpečenstiev na cestách.
Mercedes je v prvom rade hardvérovou spoločnosťou, preto je pre neho vývoj náročnejší. Za prekvapivým rozhodnutím však stojí pravdepodobne aj nové smerovanie firmy, ktorá nastavil jej šéf Ola Källenius. Ako tiež uviedol hovorca automobilky: “**Nesúťažíme v pretekoch, ktoré nemôžeme vyhrať.**”
Samozrejmosťou pri preberaní vedenia je aj zníženie nákladov a teda škrtanie. Podľa Källeniusa sa zdieľaním automobilov nedá zarobiť a investori očakávajú zisk. Aj preto nový šéf ukončil spoluprácu s BMW, ktorá začala iba minulý rok.
Plánuje sa najväčší experiment 21. storočia týkajúci sa verejnej dopravy.
### Myšlienky autonómie sa Mercedes nevzdáva úplne
Autonómne riadenie má 5 úrovní a Mercedes naďalej počíta s predstavením Mercedesu-Benz triedy S, ktorý bude mať autonómne riadenie úrovne 3. V praxi to znamená, že vozidlo ide bez zásahu vodiča za ideálnych podmienok do 60 km/h a vodič nemusí mať ruky na volante.
Prekvapivo, Mercedes spolupracuje aj s Waymo, a to na vývoji autonómnych nákladných vozidiel. Aj keď teda rozhodnutie nového šéfa znie definitívne, autonómne jazdenie ešte nie je v Mercedese uzavretou témou, len si na pohodlné jazdenie bez volantu budeme musieť ešte chvíľku počkať.