O tom, ako prebiehajúca pandémia ovplyvnila automobilový priemysel, sme v posledných mesiacoch informovali našich čitateľov hneď niekoľkokrát. Problémy spôsobilo dočasné zastavenie výroby, ale tiež pokles záujmu o nové autá zo strany zákazníkov. Ide o prirodzenú reakciu na nestabilnú situáciu vo svete, ktorá v kombinácii s vládnymi opatreniami ohrozuje stabilný príjem domácností. **Časť záujemcov preto uprednostnila kúpu lacnejšieho… Prečítať celé
O tom, ako prebiehajúca pandémia ovplyvnila automobilový priemysel, sme v posledných mesiacoch informovali našich čitateľov hneď niekoľkokrát. Problémy spôsobilo dočasné zastavenie výroby, ale tiež pokles záujmu o nové autá zo strany zákazníkov. Ide o prirodzenú reakciu na nestabilnú situáciu vo svete, ktorá v kombinácii s vládnymi opatreniami ohrozuje stabilný príjem domácností. **Časť záujemcov preto uprednostnila kúpu lacnejšieho jazdeného auta, alebo sa rozhodla túto investíciu odložiť.**
Automobilky však potrebujú ďalej predávať svoje modely, a preto sa pokúšajú prilákať zákazníkov na atraktívne zľavy. Príkladom rýchleho poklesu základnej ceny je nový Volkswagen Golf, ktorý sa v najnovšom cenníku dostal pod hranicu 16 000 eur v základnej výbave a motorom 1.0 TSI (66 kW/90 k). **V porovnaní s minulými mesiacmi došlo k poklesu ceny od 1 000 do 1 500 eur** v závislosti od stupňa výbavy a motorizácie. Najväčšie zľavy sa pritom viažu na výbavy Style a R-Line.
### Čo ponúka základ?
Isto sa všetci pamätáme na časy, keď v cenníkoch výrobcovia vyzdvihovali úplne samozrejmé veci ako sú napríklad stierače či volant. Komfortných prvkov v najlacnejších verziách bolo veľmi málo, a preto takýmto vtipným spôsobom zoznam rozširovali. **Za najnovší Golf v základe sa však hanbiť rozhodne nemusíte.** Každé auto je totiž vybavené Full LED svetlometmi, digitálnymi prístrojmi, infotainmentom s dotykovou obrazovkou, automatickou klimatizáciou, asistenčnými systémami, elektrickými oknami či bezkľúčovým štartovaním.
Našim **„tajným tipom“ v ponuke Golfu je výbavový stupeň Life,** ktorý základ dopĺňa o adaptívny tempomat, dojazdovú rezervu, parkovacie senzory, kožený volant či infotainment so zrkadlením obrazovky telefónu. V kombinácii so slabším 1.5 TSI a manuálnou prevodovkou sa s bonusom stále zmestíte pod 20 000 eur.
Ktorý Golf by ste si vybrali vy?