Tieto autá sú pre majiteľov sklamaním, zbavujú sa ich už po prvom roku!
**Americká spoločnosť iSeeCars zverejnila štatistiku vozidiel, ktorých sa majitelia chcú zbaviť už po necelom roku používania.** Ako vieme, za takýmto rozhodnutím môže byť viacero faktorov ako napríklad neschopnosť splácania, obchodovanie s autami či len túžba vyskúšať niečo ďalšie. Len veľmi malé percento majiteľov však mení svoje auto po necelom roku z prostého pôžitku. Tak veľká investícia zostáva… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Aké autá menia vodiči najskôr po kúpe? Odpoveď na túto otázku prináša tabuľka, ktorej výsledky boli získané analýzou viac než 40 miliónov jednotlivých predajov v USA počas posledných dvoch rokov. Podľa VIN bolo hľadané, či sa dané auto objavilo znova na predaj v období od štyroch mesiacov do jedného roka po kúpe prvým majiteľom a či bolo nakoniec predané. **Výsledkom je percento z počtu nových majiteľov daného modelu, ktorí ho z akéhokoľvek dôvodu rýchlo predali.**
Do analýzy sa tiež nepočítali autá, ktoré boli ako nové s viac ako 800 najazdenými kilometrami a autá predávané ako jazdenky s menej ako 6 400 najazdenými kilometrami, pretože v oboch prípadoch môže ísť len o registrácie dílerov.
### Autá predávané po 1. majiteľovi v priebehu prvého roka od kúpy
1. Mercedes-Benz C-Class, 12.4%
2. BMW 3 Series, 11.8%
3. Land Rover Discovery Sport, 11.8%
4. Land Rover Range Rover Evoque, 10.9%
5. MINI Clubman, 10.7%
6. BMW X1, 10.4%
7. BMW X3, 9.0%
8. Nissan Versa Note, 9.0%
9. Jaguar XF, 8.8%
10. Nissan Versa, 8.7%
Slovákov asi prekvapí, že na prvých priečkach sa umiestnili práve európske modely od značiek Mercedes-Benz, BMW či Jaguar Land Rover. **Tamojší zákazníci majú častokrát od európskych automobiliek určité očakávania, ktoré sú za veľkou mlákou podporované marketingovou mašinériou.** Podrobne tento stav ďalej vysvetľuje Phong Ly: „Niektorí zákazníci týchto prémiových modelov, najmä tých na prvých troch miestach, si kupujú tieto autá ako prvú návštevu do sveta určitej značky. Potom ale zistia, že aj keď majú symbol, ktorý chceli, tieto konkrétne modely, **najmä v nižších výbavových verziách, neponúkajú očakávaný luxus.** Sklamaní potom rýchlo predávajú autá ďalej.“ Za veľkou motiváciou predať tieto autá tiež podľa neho stoja prevádzkové náklady a podpriemerná spoľahlivosť.
My môžeme súhlasiť najmä s tým, že modely prémiových automobiliek v základných výbavách a so slabšími motorizáciami strácajú na výnimočnosti. Rozdiely sú tiež v jazdných vlastnostiach. Nie je jedno, či si kúpite auto na štandardnom, adaptívnom alebo vzduchovom podvozku. A o rozdieloch medzi jednotlivými motorizáciami sa azda nemusíme ani rozpisovať. **Je preto dôležité, aby ste pred kúpou mali možnosť vyskúšať konkrétnu motorizáciu a výbavu,** o ktorú máte záujem. Takto sa jednoducho vyhnete prípadnému sklamaniu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia