Pravda o plug-in hybridoch. Šetria iba na papieri! Dôvod?

Aj vás už napadlo uvažovať nad tým, či je v prípade plug-in hybridov dosiahnutie spotreby na úrovni dvoch litrov benzínu vôbec reálne? Tu je odpoveď.
Vydané  Text: 
Plug-in hybridy by podľa vyjadrení automobiliek mali byť zlatou strednou cestou. V meste a na krátke trasy by mali vedieť jazdiť na elektriku, čím by výrazne zlepšili ovzdušie v mestách. A na dlhšie trasy, kedy auto jazdí ustálenou rýchlosťou, by sa k slovu dostal spaľovací motor. Plán a teória je to pekná a celkom logická. Prax ale ukazuje, že vodiči túto technológiu používať buď nevedia, alebo ju skrátka využívať nechcú. A takéto auto si kúpili iba kvôli dotáciám, zľavám a iným zvýhodneniam. Výsledkom je potom stav, kedy majú tieto autá priemernú spotrebu paliva podstatne vyššiu. Skutočná spotreba plug-in hybridov je v porovnaní s uvádzanou v niektorých prípadoch až štvornásobná!
### Veľký test – veľké sklamanie Dalo sa očakávať, ž s rastúcou popularitou a ponukou plug-in hybridných modelov sa nájde niekto, kto sa pozrie na to, či náhodou nie sú iba „Potemkinovskou dedinkou“. Inštitút Fraunhofer ISI a Medzinárodná rada pre čistú dopravu (ICCT) vykonali na túto tému rozsiahly výskum na vzorke viac ako 100 tisíc užívateľov plug-in hybridov v Číne, USA, Kanade a Európe. Prieskum ukázal, že užívatelia tohto typu automobilov mali reálnu spotrebu dva až štyrikrát vyššiu, ako bola výrobcom udávaná priemerná spotreba podľa normy NEDC. Pre objektívnosť treba dodať, že automobilky sú v tom tentokrát nevinne. ### Dlhší dojazd by pomohol Prieskum odhalil, že vyššiu spotrebu mali užívatelia firemných automobilov, privátni zákazníci na tom boli so spotrebou o niečo lepšie. Potešiteľné je, že vodiči možnosť nabíjania neignorovali úplne. Veľmi dobré výsledky boli zaznamenané napríklad v Nemecku, kedy súkromní zákazníci svoje autá nabíjali tri zo štyroch dní, no firemní iba každý druhý deň. Aj napriek tomu jazdili súkromní klienti iba 30 % času v elektrickom móde, v prípade foremných to bolo iba 20 %. Najvyšší podiel jazdy v elektrickom režime dosiahli vodiči v Nórsku (53 %) a USA (54 %). Pri uvádzaní plug-in hybridov na trh sme boli svedkami prezentácie mnohých štúdií ktoré tvrdili, že ich dojazd na elektrickú energiu takmer úplne pokrýva reálny denný počet najazdených kilometrov cieľovej skupiny zákazníkov. Prax ukazuje, že na to, aby sa plány premietli do reality, špičková technika nestačí. Treba k nej aj zodpovedného vodiča. Napriek tomu by sme nad plug-in hybridmi palicu úplne nelámali. S predĺžením reálneho dojazdu a skrátením doby nabíjania sú celkom určite cestou, ako zlepšiť čistou ovzdušia v mestách.







Inzercia

Inzercia