AKTUÁLNE: Na náš trh vstúpi nová čínska značka elektromobilov!

Automobilka Nio, ktorá je označovaná aj ako čínska konkurencia Tesly, predala tento rok už 31 000 elektromobilov. Nie je preto žiadnym prekvapením, že plánuje svoje expandovanie do Európy.
Vydané  Text: 
### Škandál s batériami Rok 2019 nebol pre čínsku automobilku práve najúspešnejší. V polovici roka 2019 čelila škandálu, kedy musela stiahnuť z predaja už predané modely z dôvodu rizika požiaru v batériách. Mnohí kritici vtedy predpovedali automobilke rýchly koniec, ale nestalo sa. Práve naopak, tohtoročný predaj jej vozidiel v porovnaní s rokom 2019 stúpol o viac ako dvojnásobok. Podľa prezidenta spoločnosti Nio Lihonga Qina je teda logické, že aktuálne je najvyššou prioritou expanzia do Európy.
Elektrické SUV NIO ES8 (2020)
### Misia „Marco Polo” Projektový plán s názvom „Marco Polo” má za cieľ predať v nadchádzajúcich dvoch rokoch 7 000 elektrických modelov SUV **ES6** a **ES8** na európskom trhu. Za svoje sídlo v Európe si strategicky zvolila dánsku Kodaň a nemohla si vybrať lepšie. V Kodani bude od roku 2023 platiť vládny zákaz predaja nových benzínových a naftových áut.
Elektrické SUV NIO ES6 (2020)
### Batéria s dojazdom 900 km
Automobilka sľubuje tiež predstavenie batérie s kapacitou 150 kWh, ktorá by novým modelom zabezpečila dojazd až 900 kilometrov. V súčasnosti vo svojich SUV používa batérie s kapacitou 70 alebo 84 kWh. Nové elektrické SUV EC6 by však už malo mať kapacitu 100 kWh, čo predstavuje dojazd približne 600 km. Ak by sa automobilke podarilo vyrobiť batériu s kapacitou 150 kWh, model ES6, ktorý by ňou bol vybavený, by sa stal prvým elektromobilom, ktorý by bol schopný konkurovať ekvivalentným modelom s plnou nádržou alebo dokonca aj hybridom.
Interiér elektromobilu NIO ES8 (2020)
### Výmena vybitej batérie za 3 minúty
Nio prichádza aj s revolučným riešením problému vybitej batérie v elektromobiloch, ktorá by sa dalo jednoducho vymeniť za “novú” plne nabitú. Rovnaký nápad sa snažil realizovať aj start-up Better Place, ktorý však zbankrotoval, či Tesla, ktorá projekt vzdala v roku 2014. Spoločnosť Nio však v realizovaní svojho plánu pokračovala a oznámila dosiahnutie už 500 000 úspešne vymenených batérii. Výmena batérie trvá iba 3 minúty a vykonáva sa v špeciálnych staniciach.

Automobilka NIO vyriešila problém s nabíjaním elektromobilov! Zaberie iba 3 minúty!

Pomerne neznáma automobilka NIO je dnes najväčším postrachom americkej Tesly. Pozrite si jej aktuálne modely elektromobilov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia