Problémy spojené s koronou zákonodarcov zjavne príliš netrápia, a tak musia automobilky riešiť riziká obrovských pokút za emisie. Problémom sa nevyhol ani Volkswagen.
Podľa vyjadrenia automobilky počítajú s tým, že sa plateniu nevyhnú, a tak si pre istotou bokom odložili niekoľko sto miliónov Eur. Svoj diel na probléme má samozrejme oneskorenie nábehu predaja očakávaného modelu ID.3. A hoci je o tento špičkový elektromobil veľký záujem naprieč celou Európou, automobilka nestihne dodať dostatočný počet vozidiel. Pozitívne z pohľadu zdravia koncernu je to, že napriek zaplateniu pokuty zostane v zisku. Istým riešením, ako pokutu minimalizovať, je obmedzenie predaja niektorých modelov počas posledných týždňov roka. Koncern teda zvažuje, že dodanie niektorých vozidiel presunie do nasledujúceho roka, kedy už bude naplno bežať výroba a predaj modelov Volkswagen ID.3 a ID.4 ako aj Škody Enyaq. Obrovský záujem o tieto elektromobily naznačuje, že na budúci rok už koncern VW takéto problémy riešiť nebude. Situácia by sa mala rýchlo zlepšovať aj v nasledujúcom období. Do roku 2029 plánuje VW Group pod svojimi značkami na trh uviesť až 75 elektromobilov, z ktorých plánuje predať až 26 miliónov kusov.
#### „Bolo by samozrejme skvelé, ak by sme limit splnili už v roku 2020, ale vo finále sa tu bavíme o desaťročnom horizonte. Ak sa nám to na úvod nepodarí, nebude to samozrejme dobré, ale svet sa nezrúti,“ komentoval situáciu Frank Witter, finančný riaditeľ VW Group.
Problémy s emisiami a pokutami samozrejme trápia viacero značiek. Niektoré to vyriešili tak, keď do svojich flotíl zaradili elektromobily Tesla. K tomuto kroku vraj po koncerne Fiat aktuálne pristúpila aj Honda. Je to ale riešenie, alebo iba ďalší „tolerovaný podvod“? Skutočne dokážeme akceptovať, že sa s emisiami automobilov bude kšeftovať podobne ako v prípade emisných limitov krajín? Z tohto pohľadu si prístup vedenia koncernu VW Group celkom určite zaslúži uznanie.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Volkswagen sa pripravuje na pokutu. Obmedzí predaj niektorých modelov?