Až doteraz sme boli zvyknutí na to, že všetky zásadné novinky v oblasti elektromobility predstavovala Tesla. A máme to zmenu. Aktuálnou hviezdou je Solaris.
Používanie nabíjania výsuvným pantografom nie je zásadnou novinkou. Vývoju tohto spôsobu nabíjania sa venujú vo viacerých firmách, ktoré vyrábajú autobusy. Ukazuje sa totiž, že je to veľmi perspektívna technológia nielen z pohľadu priestorovej náročnosti budovania nabíjacích staníc, ale aj v maximálnom výkone takéhoto nabíjania. So zásadným úspechom v dosiahnutí výkonu tejto technológie sa pochválila poľská forma Solaris, ktorá svoj systém nabíjania výsuvným pantografom predstavila v trojnápravovom elektrickom autobuse Solaris Urbino 15 LE. Autobus má šesť súprav akumulátorov s celkovou kapacitou 480 kWh, na pohon slúži elektromotor s maximálnym výkonom 300 kW (402 koní). O presnom reálnom dojazde na jedno nabitie firma zatiaľ mlčí prezradila len, že by to má byť „niekoľko“ sto kilometrov. Dodajme, že niekoľko je aj dvesto, čo by teda dieru do sveta asi neurobilo. Najzásadnejším v prípade tohto elektrického autobusu je ale samozrejme forma nabíjania. **K dispozícii je nielen klasický CCS nabíjací konektor s maximálnym výkonom 260 kWh, ale tiež spomínaný výsuvný pantograf (540 kWh)**. Nová technika by teda dokázala zásadne skrátiť čas potrebný na nabíjanie akumulátorov. Podľa informácií z firmy sa už sériová výrob autobusu rozbieha, prvé kusy poputujú ku klientovi do Nórska.