Mini sa zrodilo v koncerne British Motor Corporation, ako jeden z impulzov pre vývoj takéhoto typu auta sa uvádza Suezská kríza. V roku 1956 vojenský konflikt medzi západnými mocnosťami a Egyptom výrazne ohrozil jednu z mála dopravných trás, čo ovplyvnilo ceny ropy a tým aj dopyt po veľkých smädných autách. Do módy zrazu prišli krpci, takzvané bublinkové autá ako napríklad BMW Isetta. To Angličanom nedalo spávať a pustili sa do vývoja. Podľa striktných požiadaviek vedenia navrhol auto Sir Alec Issigonis a jeho tím. Množstvo na svoju dobu geniálnych riešení a prostých nápadov, ktoré použili by vydalo aj na celú knihu. Spočiatku sa automobil predáva ako Austin Seven a Morris Mini-Minor, na niektorých trhoch tiež Austin 850, Morris 850 (USA, Francúzsko) Austin Partner, Morris Mascot (Dánsko).
V roku 1961 sa z Austinu Seven stal Austin Mini a kult bol definitívne na svete, čo v roku 1969 spečatila registrácia obchodnej značky Mini. Počas nasledujúcich piatich desaťročí sa okrem základného hatchbacku vynorilo množstvo derivátov ako športové Cooper a Cooper S, luxusné Wolseley Hornet, Riley Elf, Mini Clubman či Mini 1275GT, úžitkové Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman, Mini Van a Pick-Up alebo voľnočasové Mini Moke. Tieto varianty však zďaleka neprežili toľko, čo pôvodný model. Nad Mini sa začalo zmrákať už osemdesiatych rokoch, kedy sa ho koncern Rover snažil nahradiť modelom Metro.
No finálne zastavenie výrobných liniek prišlo až v roku 2000, kedy veľkú časť britského automobilového priemyslu vlastnilo BMW. To sa pod vedením Franka Stephensona postaralo aj o renesanciu kultového auta, no z ľudového vozidla sa stala imidžová hračka. Najnovším prírastkom v ponuke druhej generácie, ktorá obsahuje hatchback, kabrio a originálne kombi Clubman, je elektromobil Mini E. Nie len to však naznačuje, že kult má pred sebou žiarivú budúcnosť … Želáme veľa úspechov, aby sme sa o 50 rokov opäť zišli pri narodeninovej torte.