Minister dopravy Doležal: Drahšie diaľničné známky a lacnejšie regionálne známky

Minister dopravy Andrej Doležal v relácii TV Markíza Na telo plus povedal, že cena diaľničnej známky by mala rásť spolu s dokončenými kilometrami diaľníc.
Vydané  Text: 
### Čím viac kilometrov diaľníc, tým vyššia cena známky Ako Doležal ďalej uviedol, predpokladaný nárast cien by mal predstavovať zvýšenie o 10 %. Znamenalo by to, že napríklad ročná známka by stála namiesto terajších 50 eur o 5 eur viac. K nastaveniu ceny by mal pomôcť aj vzorec, pomocou ktorého by sa ceny pravidelne zvyšovali podľa pribúdajúcich kilometrov nových úsekov diaľnice. Poplatky za diaľničné známky a mýto slúžia predovšetkým na údržbu ciest, nie na výstavbu diaľníc, preto je potrebné ich cenu zvýšiť, ak chceme, aby pribúdali ďalšie kilometre. ### Prečo by sa mala cena zvyšovať Posledných 10 rokov sa cena diaľničnej známky nezvýšila a dostavalo sa do 200 km diaľníc, zároveň však rástli ceny tovarov a služieb potrebných na údržbu. Cena ročnej diaľničnej známky predstavuje zhruba cenu tankovania jednej plnej nádrže a v porovnaní s inými nákladmi na vozidlo je to podľa Doležala zanedbateľný náklad. Minister dopravy zatiaľ neuviedol od kedy a presne o koľko by sa mala cena diaľničnej známky navýšiť, ale v tejto situácii to nepovažuje za prvoradé, aj keď by túto tému rád otvoril a diskutoval o nej. ### Zavedenie regionálnych diaľničných známok Ďalšou otvorenou témou je zavedenie regionálnych diaľničných známok. Ich cena by mala byť výrazne nižšia v porovnaní s celoplošnou diaľničnou známkou a určená by bola predovšetkým pre ľudí pravidelne využívajúcich diaľnice vo svojom okolí, napríklad pri cestovaní do práce alebo za rodinou. Príkladom takejto známky je Maďarsko, kde sa úspešne využívajú.







Inzercia

Inzercia